Wgniecenie w karoserii może przytrafić się nawet najlepszemu kierowcy. Mamy zimę, więc tym bardziej, powinniśmy być przygotowani na każdą sytuację. Niestety usunięcie wgniecenia w warsztacie, jest kosztowne. Nowoczesna technologia pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze. Mamy możliwość usunięcia uszkodzeń w ciągu kilku godzin, bez konieczności szpachlowania i lakierowania samochodu.

Usługi blacharskie w warsztacie

Pogoda o tej porze roku, tj. w zimie, niesie dużo niespodzianek na drodze. Zdarzają się stłuczki, gradobicia i obtarcia samochodów. Nigdy niczego nie przewidzimy. Nasz samochód nawet prosto z salonu, może zostać uszkodzony. Na parkingu lub na drodze może przytrafić się obtarcie, stłuczka lub inne niefortunne zdarzenie. Wystarczy moment nieuwagi i mamy problem. Nawet będąc najlepszym kierowcą, pewnych rzeczy nie unikniemy. Powstałe wgniecenie, musimy usunąć. Doskonale znanymi metodami, są: szpachlowanie i lakierowanie. Oczywiście nie ma problemu ze znalezieniem fachowców, ale po wykonanych usługach blacharskich, nie jesteśmy w pełni usatysfakcjonowani. Nasze auto ma widoczny ślad na karoserii, po szpachlowaniu. Naprawione nadwozie jest uszkodzone, co jest widoczne.

Nowa metoda naprawy uszkodzeń na karoserii

Nowe technologie pojawiają się w każdej gałęzi przemysłu, nie omijają również motoryzacji. Tak więc w blacharstwie, pojawiły się nowe rozwiązania, cieszące się rosnącą popularnością. Bezinwazyjna metoda pozwala usunąć wgniecenia z karoserii, bez ingerencji w strukturę lakieru oraz bez szpachlowania i lakierowania. Nowoczesnym zabiegiem wykonywanym w warsztacie SR SERVICE we Wrocławiu jest masowanie blachy za pomocą narzędzi specjalnie do tego celu wykonanych, z odpowiednich gatunków stali, które potocznie nazywane są heblami. Naprawa jest metodą bezinwazyjną i polega na masowaniu blachy od wewnątrz, w celu przywrócenia jej poprzedniego kształtu. W celu uzyskania dostępu do spodniej strony blachy często należy zdemontować jakiś element karoserii, np. podsufitkę, dla naprawy wgnieceń znajdujących się na dachu. Demontaż nie zawsze jest konieczny i zależy od wielu czynników, ale musi to ocenić doświadczony technik usuwania wgnieceń.

Inna metoda usuwania wgnieceń

Druga metoda - na klej, polega na wyciągnięciu wgniecenia specjalnymi narzędziami i klejem. Wykorzystywana jest przy naprawach w miejscach trudno dostępnych dla hebli, czy też, kiedy jest tak duża ilość wgnieceń, że pierwsza metoda – masowanie blachy, jest nieopłacalna. Metoda druga, na klej, ma zastosowanie przy wgnieceniach płytkich albo, gdy nie ma możliwości zdemontowania naprawianej części. Dzięki temu zabiegowi można zminimalizować koszty naprawy w warsztacie. Wgniecenia są wyciągane od zewnątrz. Jednak zarówno przy pierwszej, jak i drugiej metodzie ważnym elementem naprawy jest światło. Stosowane są lampy o specyficznych właściwościach świetlnych. Samochód musi trafić w ręce specjalisty, który posiada umiejętności zastosowania techniki usuwania wgnieceń. Od fachowca bowiem zależy dokładnie i sprawnie przeprowadzona naprawa. W tym procesie bardzo ważne są kwalifikacje, które posiadają specjaliści np. w SR SERVICE we Wrocławiu.