Awarii związanych z przekładnią kierowniczą nie należy bagatelizować. Jej objawy mogą stanowić bowiem istotne zagrożenie dla bezpieczeństwa jazdy. Czym jest przekładnia kierownicza? Jak rozpoznać, że się zepsuła oraz gdzie najlepiej ją naprawić? Na te oraz inne pytania postaramy się odpowiedzieć w poniższym artykule. Miłej lektury!

Czym jest przekładnia kierownicza?

Dzisiejsze samochody mają różne rodzaje aktywnego wspomagania, które współpracują z systemami stabilizacji toru jazdy. Przekładnia kierownicza, zwana także maglownicą, to zespół mechaniczny, który ma za zadanie przekazać ruch z kierownicy na mechanizm zwrotniczy - proces ten umożliwia ruch kół samochodu. To właśnie dzięki maglownicy pojazd może poruszać się w wybranym przez nas kierunku.

Jak rozpoznać, że doszło do uszkodzenia przekładni?

Niestety z czasem przekładnia ulega uszkodzeniu. Głównym powodem problemów z maglownicą są nierówności na drogach. Jazda po dziurach to jeden z powodów zniszczenia tego elementu. Dlatego lepiej unikać nierówności i jeśli to możliwe, wybierać drogi o dobrej nawierzchni.

Stuki przy skręcaniu, czy nawet podczas jazdy prosto - to główne objawy uszkodzonej przekładni. W głównej mierze są spowodowane luzami na maglownicy. Jednak tych objawów nie wolno bagatelizować! Zlekceważenie problemu w skrajnym przypadku spowoduje bowiem zablokowanie się kół podczas jazdy. Systematyczna kontrola stanu osłon maglownicy oraz sprawdzanie wycieków pomoże we wczesnym wykryciu usterek, oraz ograniczeniu kosztów napraw.

Gdzie naprawić?

Gdy już dojdzie do uszkodzenia przekładni kierowniczej, należy oczywiście jak najszybciej udać się do warsztatu samochodowego, np. firmy Krzysztofa Krupińskiego z Krakowa. Zakład posiada długoletnie doświadczenie w branży, dlatego możemy mieć pewność, że mamy do czynienia z profesjonalistami. Firma zajmuje się głównie naprawą samochodów osobowych.

Całkowita wymiana maglownicy to dość droga inwestycja. Dlatego warto podjąć próbę regeneracji przekładni kierowniczej, która polega na wymianie poszczególnych elementów budowy podzespołu oraz uzupełnieniu smarów. Wszystko zależy oczywiście od stopnia uszkodzenia. Nowa maglownica to już wydatek rzędu kilkuset złotych.

Niezależnie od tego, czy chcemy wymienić podzespół, czy może oddać do regeneracji, nie wolno bagatelizować objawów świadczących o problemach z przekładnią kierowniczą. Objaw związany z blokowaniem kierownicy jest szczególnie niebezpieczny i nietrudno sobie wyobrazić, że może być powodem wypadku.