Wielu młodych ludzi marzy o własnym biznesie i otworzeniu renomowanej restauracji. Jednak niesie to ze sobą wysokie koszty, które często odstraszają nowicjuszy. Alternatywnym pomysłem jest przyczepa gastronomiczna. Wymaga mniejszych nakładów finansowych i daje dużą mobilność. Zastanawiacie się nad uruchomieniem własnego food trucka? W takim razie zapraszamy do poniższej lektury. Prezentujemy w niej wady i zalety takiego pomysłu na biznes. Zapraszamy!

Czym jest przyczepa gastronomiczna?

Food truck to specjalny samochód gastronomiczny, który jest przystosowany do sprzedaży posiłków. Są w nim zamontowane instalacje elektryczne umożliwiające przygotowywanie i podgrzewanie jedzenia. W zależności od potrzeb znajdują się tam również urządzenia sanitarne, lodówki i inne niezbędne sprzęty.

Samochód gastronomiczny można dostosować dokładnie pod zamówienie klienta. Na rynku jest kilka firm, które zajmują się sprzedażą spersonalizowanych food trucków. Jedną z nich jest Anovotti należące do Tomasza Folfasińskiego z Częstochowy. Od wielu lat realizują oni różnorodne projekty swoich klientów i tym samym pomagają spełnić marzenia młodych przedsiębiorców o własnym biznesie.

Zalety własnego food trucka

Przyczepa typu food truck to doskonały pomysł, aby uruchomić własny punkt gastronomiczny, maksymalnie ograniczając koszty. Otwarcie restauracji, nawet niewielkiej, wymaga dużych nakładów finansowych. Przystosowanie lokalu, kuchnia spełniająca wymogi sanepidu, zatrudnienie pracowników - to wszystko razem sprawia, że wiele młodych osób odsuwa marzenie o własnym punkcie gastronomicznych na później. Food truck pozwala spróbować swoich sił, wykorzystując mniejsze nakłady finansowe.

Inną zaletą samochodów gastronomicznych jest ich mobilność. Własny lokal ogranicza swobodę i sprawia, że firma musi ściągnąć swoich klientów do siebie. Punkt gastronomiczny na kółkach pozwala być tam, gdzie są klienci w danym miejscu, czyli na imprezach okolicznościowych, koncertach, festynach, czy dniach otwartych. Przekłada się to na większe zarobki i różnorodne środowisko pracy, co dla wielu młodych ludzi jest bardzo ważne.

Samochód gastronomiczny - jakie ma wady?

Własny biznes w postaci przyczepy gastronomicznej ma też swoje wady. Pierwszą z nich jest fakt, że taki punkt nie działa w zimie, czyli przez kilka miesięcy nie przynosi dochodu. Oznacza to, że w sezonie wiosenno-letnim trzeba zarobić na roczne utrzymanie, a to z kolei wymusza pełne zaangażowanie i często długie godziny pracy. Nie jest to lekka praca, wymaga dobrej logistyki, zaangażowania i determinacji. Mimo że nakład finansowy jest mniejszy, niż przy otwieraniu własnej restauracji, to jednak należy pamiętać też o stałych kosztach, na przykład opłacie miejsca postojowego, przyłączu wody i prądu, czy środkach na utrzymanie samochodu.