Zdarza się, że samochód czasami odmawia posłuszeństwa i nie działa prawidłowo. Jeśli jesteś kierowcą, to z pewnością nie raz słyszałeś niepokojące dźwięki pracy pewnych podzespołów. Zazwyczaj przy kupnie używanego auta, spotykają nas takie problemy, choć nie jest to wyznacznikiem. Sytuacja staje się poważna, kiedy awarii ulega "serce" samochodu, czyli silnik. Oprócz wymiany silnika, mechanicy oferują remont jednostki napędowej. Sprawdź, co musisz wiedzieć w tym zakresie.

Co należy zrobić?

Zanim podejmiesz decyzję, czy wymienić silnik na nowy, warto rozważyć opcję jego remontu. Koszt jednostki napędowej to ceny rzędu od kilku do kilkuset tysięcy złotych. Cena zależna jest od tego, czy wybierzemy używaną, ale sprawną sztukę, czy nową. Cena jest również adekwatna do pojemności, przebiegu oraz stanu. Silniki Diesla cechują się jednak znacznie wyższą ceną, dlatego zdarza się, że kupno silnika może okazać się lepszym rozwiązaniem, aniżeli jego remont. Sytuacja każdego auta jest jednak indywidualna, dlatego w tej sprawie warto skorzystać z pomocy specjalistów, takich jak z firmy Diesel-mot.

Remont silnika

Jeśli jesteś kierowcą i po konsultacji z dobrym mechanikiem podjąłeś decyzję o remoncie silnika, musisz mieć na uwadze, że proces ten trwa minimum tydzień. Kompleksowy remont silnika zawiera w sobie takie usługi jak szlifowanie oraz wygładzanie cylindrów. Ponadto wymienia się tłoki, panewki, szlifuje się wał korbowy oraz frezuje gniazda. W ramach remontu silnika planuje się także głowicę. Jeśli auto tego wymaga, konserwacji poddaje się również zawory. Jeśli masz auto z silnikiem Diesla, może się zdarzyć, że konieczna będzie również wymiana turbosprężarki oraz układy wtryskowego. Jeśli dołączymy te czynności do całego remontu silnika, cena za usługę wzrośnie.

Kilka słów o regeneracji

Silnik, który pobiera olej, ale nie jest bardzo zniszczony – można postawić wówczas na jego regenerację. Tak samo, jak w przypadku remontu silnika, warto postawić na opinię specjalisty i obiektywną ocenę silnika. W tym celu stosuje się specjalne preparaty, które mają na celu zregenerować zużyty silnik. Takie rozwiązanie sprawia, że na powierzchniach tarcia tworzy się powłoka ceramiczno-metalowa, która wypełnia przetarte miejsca, tym samym regenerując zmęczony silnik. Ponadto wtedy nie trzeba ani wymieniać silnika, ani wykonywać jego remontu.