Choć wygląda dość niepozornie, to pełni bardzo ważną funkcję w każdym samochodzie. Mowa o zderzaku, który z najczęściej jest wykonany z tworzywa sztucznego. Nie oznacza to jednak, że po wypadku nie nadaje się on do regeneracji — wręcz przeciwnie. Co więcej, można poddawać go spawaniu, czym zajmuje się między innymi warsztat Kris-Cars znajdujący się w Łodzi.

Naprawy powypadkowe w dobrym warsztacie

Prawidłowy stan techniczny pojazdu to warunek do tego, aby mógł poruszać się po drodze. Niestety, nawet niewielka kolizja, która na pierwszy rzut oka nie spowodowała żadnych szkód, w gruncie rzeczy może pogorszyć sprawność auta. Nie warto w takich okolicznościach z wizytą u mechanika w warsztacie samochodowym Kris-Cars w Łodzi. To właśnie tutaj od ponad 20 lat specjaliści świadczą usługi w ramach napraw powypadkowych, zarówno z tytułu ubezpieczenia OC, jak i AC. Działają głównie w dziedzinie usuwania usterek blacharskich oraz lakierniczych. Zdobyta w trakcie długiego czasu działalności wiedza wraz z doświadczeniem pozwalają realizować zadania rzetelnie, a także terminowo.

Mechanicy zdają sobie sprawę, że klientom auta są potrzebne w codziennym funkcjonowaniu, dlatego serwis zapewnia pojazdy zastępcze na czas likwidacji szkód. W wyniku stłuczek lub poważniejszych wypadków uszkodzeniom najczęściej ulegają zderzaki. Nic dziwnego, ponieważ to właśnie zadaniem tych komponentów jest przejmowanie części siły uderzenia. Mogą wykonane z metalu lub tworzywa sztucznego. Wydawać by się mogło, że drugie z wymienionych są już nie do odratowania. Nic bardziej mylnego. Naprawa zderzaków plastikowych również jest możliwa.

Odnawianie uszkodzonych elementów karoserii

Myśląc o uszkodzonych na skutek zderzenia z innym obiektem komponentów nadwozia, z reguły pierwsze skojarzenia nasuwają się z usuwaniem wgnieceń, zarysowań, regenerowaniem podłużnic. W przypadku zderzaków jednak nie zawsze trzeba decydować się na ich całkowitą wymianę na nowe. Wszystko bowiem zależy od rozmiaru zniszczeń, jakim uległ, a także tego, czy jest on kompletny — niektóre części mogły bowiem odpaść w wyniku wypadku. Stąd też pierwszy etap naprawy to ocena szkody oraz dobór metody jej usunięcia. W przypadku komponentów wykonanych z tworzyw sztucznych wykonuje się to w procesie podobnym do spawania, który przybliża pracownik warsztatu Kris-Cars z Łodzi:

Wykorzystywane urządzenia pozwalają na precyzyjne nałożenie pasku plastiku w miejsce pęknięcia. Po utwardzeniu fragmentu usuwa się nadmiar tworzywa dzięki szlifowaniu. Kolejny krok to natomiast lakierowanie za pomocą podkładu, podkładu wypełniającego, gruntu koloryzującego i na koniec właściwym kolorem dopasowanym do oryginalnej barwy.

Takie odnowienie zderzaka po stłuczce jest możliwe tylko i wyłącznie wtedy, jeśli nie zmniejszy się jego odporność — w razie kolejnej kolizji będzie w stanie spełnić swoją funkcję. Na wymianę lepiej się zdecydować, gdy koszty naprawy będą przewyższać zakup nowego elementu. Do regeneracji nie nadają się również te części, które są pokryte rozległymi ogniskami korozji.