Branża handlowo-usługowa musi mierzyć się z licznymi ograniczeniami wynikającymi ze światowego kryzysu zdrowotnego. Epidemia koronawirusa sprawiła, że usługodawca musieli iść z duchem czasu i przedsięwziąć środki, które umożliwiłyby realizację zleceń przy zachowaniu ograniczonego kontaktu bezpośredniego z klientami. Także warsztaty samochodowe weszły w nową rzeczywistość z impetem, rozwijając usługę door to door.

 Na czym polega usługa door to door?

Usługa door to door opiera się na odebraniu samochodu spod domu klienta, przewiezieniu go do warsztatu i bezpiecznego odstawienia w to samo miejsce. Celem usługi jest zapewnienie klientowi i mechanikowi maksimum bezpieczeństwa, co jest szczególnie istotne w przypadku osób o obniżonej odporności i szczególnie narażonych na zachorowanie.

Jak w praktyce wygląda usługa door to door?

  • Klient kontaktuje się z warsztatem samochodowym telefonicznie lub wypełnia formularz dostępny na stronie internetowej i zgłasza konieczność naprawy auta.
  • Mechanik dokonuje ustaleń dotyczących zakresu napraw (jeżeli w czasie naprawy samochodu zajdzie konieczność wymiany dodatkowej części, mechanik dzwoni do właściciela i konsultuje naprawę).
  • Po naprawie auta i przedstawienia rachunku klient płaci za wykonaną usługę w formie elektronicznej.
  • Przed dostarczeniem auta do klienta wykonuje się rutynowy zabieg ozonowania, który pozwala zwalczyć grzyby, pleśnie i inne mikroorganizmy.

Door to door – tylko w najlepszych warsztatach

Usługa door to door nie jest standardową usługą oferowaną przez warsztaty. Tylko rekomendowane serwisy samochodowe, takie jak Subaru Dawoj Sp. z o.o., posiadają odpowiedni sprzęt do odkażania aut i są w stanie przeprowadzić w pełni bezpieczną dla zdrowia procedurę. Warto zaznaczyć, że mechanik – jeszcze przed wejściem do auta – powinien wykonać pełną procedurę odkażania wnętrza pojazdu, aby zapewnić bezpieczną obsługę i nie narażać się na zachorowanie. Bardzo istotnym elementem serwisu jest także dokładne wyczyszczenie i zdezynfekowanie wrażliwych części auta, takich jak kierownica, klamka czy drążek zmiany biegów.

Mimo że warsztat musi wykonać więcej czynności w ramach usługi door to door, naprawy wykonywane są terminowo i z zachowaniem pełnego profesjonalizmu.

Pomimo że włączenie usługi do oferty warsztatu wymaga dużego wkładu pracy i zorganizowania dodatkowych zasobów, coraz więcej warsztatów zaczyna traktować door to door jako szansę dla utrzymania ciągłości pracy i pozyskania nowych klientów.