Do usług wulkanizacyjnych nie należy tylko wymiana, czy przechowywanie oraz sprzedaż opon, czy też geometria kół. Ważnymi działaniami są również te dotyczące regeneracji felg. Wielokrotnie bowiem zamiast kupować pojedynczą felgę, czy cały zestaw, lepiej dostarczyć je do specjalistycznego zakładu. Dowiedz się, jakie procesy są wtedy wykonywane.

Regeneracja felg – czy się opłaca?

Regeneracja felg jest dzisiaj bardzo opłacalna, zarówno w przypadku felg stalowych, jak i aluminiowych, a także w zakresie tych dla nowoczesnych aut, oraz tych już bardziej wiekowych. Wielokrotnie bowiem za kilkadziesiąt złotych, możemy przeprowadzić pojedynczą czynność serwisową, która pozwoli zarówno na odnowę estetyki felgi, na jej konserwację, a także naprawienie. Wielokrotnie zatem możemy na takich usługach zaoszczędzić ponad kilkaset złotych. Felgi dzisiaj to konstrukcje, które są naprawdę drogie!

Warto wiedzieć! Prostowanie felg i często przeglądy techniczne, należy przede wszystkim wykonywać w przypadku felg stalowych, te bowiem przy wymianie, mogą znacznie obciążyć nasz budżet.

Czy każdą felgę można zregenerować?

Przed podjęciem próby regeneracji, dany zakład określa dzięki specjalistycznym przyrządom, a także dzięki doświadczeniu pracowników, czy warto podchodzić do działań renowacyjnych/prostowania. Niektóre pęknięcia, rozdarcia, ubytki, czy wykrzywienia, są bowiem zbyt zaawansowane, aby móc felgę zregenerować. Próby wykonania tego na specjalnych maszynach, rozgrzewających materiał, co pozwala na jego formowanie, mogą wtedy doprowadzić do całkowitego zepsucia konstrukcji. Zawsze jednak warto próbować, ponieważ w znakomitej większości przypadków, regenerowana felga odzyskuje niemalże fabrycznych właściwości!

Zakres regeneracji felg

Regeneracja felg może przyjmować różne formy. Czasem jest to tylko malowanie matowe lub metaliczne na czarny, czy inny kolor, a czasem dochodzi do usuwania uszkodzeń. Do nich należy zaliczyć spawanie pęknięć, maszynowe wyrównywanie rantów, prostowanie, polerowanie rantu, czy też profesjonale lakierowanie, czyli konserwowanie felg aluminiowych oraz stalowych. Takie usługi między innymi wykonuje dla swoich licznych klientów indywidualnych oraz biznesowych – firmy taksówkarskie, transportowe, handlowe, komisy samochodowe, przedsiębiorstwa leasingowe – między innymi zakład wulkanizacyjny ANDI II, który bez problemu radzi sobie z felgami 14, 15, 16, 17, 18, czy 19 calowymi.

Z pełną ofertą tegoż podmiotu, zapoznasz się na dedykowanej stronie internetowej.