Korozja jest jednym z największych zagrożeń dla naszego samochodu. To mechaniczne uszkodzenie powierzchni lakierniczej spowodowane czynnikami takimi jak piach, kamienie, sól drogowa, wilgoć oraz woda. Niekiedy stanowi także wynik nieprawidłowo przeprowadzonych napraw. Każdy kierowca powinien dokładać starań, by jej zapobiegać – w tym przydatne będą produkty Rust Check Poland.
Nowoczesna technologia Rust Stop
Preparat antykorozyjny Rust Stop został stworzony w latach dziewięćdziesiątych przez kanadyjską firmę AMT Inc. i szybko zyskał przewagę nad dotychczasowymi środkami. Na polskim rynku marka dostępna jest w ofercie sklepu internetowego Rust Check Poland, autoryzowanego dystrybutora zabezpieczeń korozyjnych. W czasie trzydziestu lat działalności zabezpieczył swoimi produktami ponad trzysta tysięcy pojazdów na terenie całego kraju. Proponowany klientom środek Rust Stop emulguje z wodą podczas natrysku, co prowadzi do wyparcia jej ze szczelin oraz połączeń blach. Jednocześnie pełni on funkcję izolatora i likwiduje ogniwa elektromechaniczne, dzięki czemu wstrzymuje proces utleniania metalu. Wśród innych możliwości tę technologię wyróżnia:
- czystość;
- wysokie właściwości penetrujące;
- zahamowanie korozji na elementach uprzednio skorodowanych;
- funkcja czynnika smarującego wewnętrznych mechanizmów nadwozia;
- zabezpieczanie i oczyszczanie złączy elektrycznych;
- bezpieczeństwo stosowania z chromem i lakierem.
Skuteczność w polskich warunkach eksploatacji firma Rust Check Poland testowała z użyciem przyspieszonej metody laboratoryjnej oraz porównawczej. Wyniki badań dowodzą, że preparaty Rust Stop chronią karoserię pojazdu przez okres około 6-7 lat. W tym czasie składniki ulegają wyczerpaniu, co stwarza konieczność uzupełniania zabezpieczeń korozyjnych co 1,5-2 lata. Atut produktu stanowi możliwość użycia bez względu na wcześniej stosowane w zakresie ochrony rozwiązania.
Skuteczne zabezpieczenie pojazdu
Na początku artykułu wymienione zostały czynniki sprzyjające rozwojowi rdzy w samochodzie. Ich obecność wiąże się przede wszystkim z panującą na drodze aurą, zatem w zależności od pory roku auto jest bardziej lub mniej narażone na korozję. W zimie główne zagrożenia obejmują mróz oraz sól drogową, która ma właściwości żrące. Jesienią problematyczne stają się opady atmosferyczne i wahania temperatury. W okresie wiosenno-letnim natomiast na powłokę ochronną pojazdu negatywnie wpływają silne promienie słoneczne, a także deszcz.
Nakładanie preparatu antykorozyjnego odbywa się w zamkniętym pomieszczeniu. Należy zwrócić uwagę na deszcz; jeśli pada, nie możemy wyjechać samochodem od razu, musimy bowiem poczekać, aż środek spenetruje całą powierzchnię. Skuteczność ochrony zależy od poprawności aplikacji preparatu. Jak radzi specjalista z firmy Rust Check Poland w Warszawie:
Kluczową rolę odgrywa stosowanie się do zaleceń producenta używanego środka. Zamieszczone w opakowaniu instrukcje muszą być bezwzględnie przestrzegane, jeśli chcemy uchronić auto przed korozją. Te zasady należy jednak dostosować do indywidualnych potrzeb, na przykład stanu pojazdu czy wcześniej stosowanych zabezpieczeń.
Istotny jest ponadto dobór odpowiedniego środka, a także – niezależnie od niego – właściwe przygotowanie samochodu do nałożenia preparatu. Nawet jeśli w większości przypadków ogranicza się do dokładnego czyszczenia, to nie można pomijać tego etapu.