Szkoły publiczne to placówki znajdujące się na terenie całego naszego kraju, które wciąż cieszą się dużą popularnością pomimo pojawiania się w szkolnictwie alternatywnych rozwiązań . Jakie zalety niesie ze sobą nauka w publicznej szkole? Jakie są polecane placówki tego typu? Na te pytania odpowiadamy w poniższym artykule. Zapraszamy do jego lektury.

Wykwalifikowana kadra nauczycielska

Przede wszystkim wybierając publiczną szkołę, mamy do czynienia z wysokim poziomem nauczania, za którym stoi nie tylko solidny program, ale także pełne zaangażowania podejście, doświadczonej i wysoko wykwalifikowanej kadry pracowniczej, która jest wręcz zobowiązana do nieustannego doskonalenia swoich umiejętności, jak również do aktualizowania i poszerzania swojej wiedzy. Uczniowie mogą więc czerpać ją z pełnym zaufaniem, iż podawane im w szkole publicznej informacje są w pełni rzetelne.

Atrakcyjne nauczanie i duże możliwości rozwoju

W publicznej szkole takiej, jak Zespół Szkół im. Stanisława Staszica ze Staszowa uczniowie mają także możliwość udziału w różnych, ciekawych projektach i zawodach międzyszkolnych dotyczących różnych dziedzin naukowych oraz dyscyplin sportowych, a także m.in.  możliwość poznania kilku języków obcych. Placówka ta bierze także udział w innowacyjnym projekcie ,,Kompleksowy program rozwoju Zespół Szkół im. Stanisława Staszica w Staszowie’’ współfinansowanym ze środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego.

Celem tego projektu jest m.in. podniesienie zarówno jakości, jak i atrakcyjności kształcenia zawodowego w zespole szkół im. Stanisława Staszica w Staszowie m.in. poprzez doposażanie szkoły w potrzebne materiały dydaktyczne i profesjonalny sprzęt naukowy. Placówka kładzie także duży nacisk na nabywanie przez uczniów szeregu umiejętności przydatnych pod kątem przyszłego zatrudnienia.

Brak odpłatności i powszechna dostępność

Do korzyści związanych z nauką szkole publicznej należy zaliczyć także praktyczne zalety sprowadzające się głównie do braku odpłatności związanej z możliwością nauki, jak również do powszechnej dostępności tego typu szkół. Dostępność ta jest wręcz wymagana tytułem obowiązujących przepisów, które jasno określają, ile powinna wynosić droga ucznia w danej grupie wiekowej z domu do szkoły. W przypadku braku odpowiednich dostosowań w tym zakresie gmina ma obowiązek zorganizować uczniom odpowiedni transport.