Z przeprowadzonych w 2019 roku badań wynika, że aż 27,7 milionów Polaków korzysta z Internetu. Nic dziwnego, że coraz więcej firm i podmiotów gospodarczych promuje ofertę w sieci. Dlatego, jeśli posiadasz własny biznes, zadbaj o jego widoczność i rozpoznawalność w Internecie. Osiągnąć lepsze wyniki pomogą kompleksowe działania marketingowe. Poznaj 5 powodów, dla których powinieneś zadbać o widoczność Twojego biznesu w sieci.

1. Poinformowanie potencjalnych klientów o Twojej działalności

Jak wynika z najnowszych analiz, ponad 90% użytkowników szuka informacji o produktach lub usługach w wyszukiwarce Google. Aby zachęcić internautę do zapoznania się z ofertą Twojej firmy, skorzystaj z możliwości, jakie przynosi obecność w sieci i wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania. Zaistnieć Twojemu biznesowi w branży pomoże obecność w bazie lub katalogu firm. Katalogi mogą być ogólne i skupiać firmy uszeregowane np. alfabetycznie bądź kategoriami albo specjalistyczne i klasyfikować je względem branż. Dzięki obecności w takiej bazie internauci będą mogli uzyskać podstawowe informacje na temat Twojej firmy.

2. Poprawa wizerunku firmy w Internecie

Jak podaje ING Bank Śląski, ok. 64% właścicieli małych firm inwestuje w reklamę w sieci. Największą popularność zdobywają reklamy w social media (75%), pozycjonowanie w wyszukiwarce www (59%), a także reklamy banerowe (47%). Kampanie reklamowe prowadzi się na stronach internetowych np. blogach, forach czy zewnętrznych portalach. Atrakcyjna grafika banerów zachęca użytkowników do kliknięcia i przejścia na stronę reklamodawcy. Ich wykorzystanie pozwala działać w szerokim zasięgu i zwiększa szansę na pozyskanie nowych klientów.

Widoczność reklam stale wzrasta. Potwierdza to raport Meetrics „Viewability Benchmark Report”. Według niego najskuteczniejszą formą reklamy jest format wideo. W Polsce trafia aż do 74% internautów. Przykładem zastosowania jest pokaz zdjęć w kanale YouTube. Jak wynika z badań „AdNation 2019” przeprowadzonych przez Instytut Kantar, korzysta z niego aż 89% polskich internautów. Co więcej, spędza na nim 13 minut dziennie. Krótki pokaz slajdów z podkładem muzycznym w formie filmu, który ukaże się wysoko w wyszukiwarce Google, umożliwi korzystne zaprezentowanie oferty i zalet Twojego biznesu. Zachęci potencjalnych klientów do kontaktu.

3.  Budowa statusu autorytetu w danej branży

Ostatnie badania IAB informują o tym, że aż 80% polskich przedsiębiorstw używa Marketingu Treści do promowania wizerunku w Internecie. Content marketing opiera się głównie na tworzeniu i rozpowszechnianiu treści, a także grafik czy wykresów. Wartościowe publikacje na firmowym blogu w postaci specjalistycznych artykułów pomogą w podjęciu decyzji zakupowych potencjalnym konsumentom. Wysokiej jakości artykuły pokażą Twoją ofertę i jej zalety. Uzupełnione o praktyczne informacje i nowości z branży, w której działasz, sprawią, że czytelnicy staną się Twoimi klientami.

4.  Dotarcie do klientów z każdej lokalizacji

Ponad 80% internautów szuka firm w danej lokalizacji. Dlatego tak ważna jest obecność w Internecie. Dostęp do klientów w okolicy ułatwia np. usługa Google Moja Firma. Aktualne informacje w sieci zwiększą lokalną widoczność Twojego biznesu w wyszukiwarce i mapach Google. Wystarczy tylko, że podasz adres, telefon kontaktowy i godziny pracy. Klienci, którzy już kojarzą Twoją firmę będą mogli sprawdzić np. godziny jej otwarcia. Za pośrednictwem usługi będą również mogli zdobyć informacje, jak np. najszybciej dojechać do Twojej firmy. Dodatkowa opcja dodawania przez internautów ocen wpłynie na Twój firmowy wizerunek i wzbudzi zainteresowanie potencjalnych klientów.

5.  Prezentacja produktów i usług w jednym miejscu

Według najnowszych badań Gemius aż 60% Polaków składa zamówienia przez Internet. Liczba osób w Polsce kupujących online wzrasta z roku na rok. Dlatego jeśli działasz w branży e-commerce, elektroniczna platforma sprzedażowa to dobre rozwiązanie dla Twojego biznesu. Dobrym przykładem jest marketplace, który pozwala wystawiać towary. E-handel staje się łatwiejszy. Prowadzisz sklep internetowy lub jesteś producentem? Zaprezentuj ofertę handlową za pośrednictwem jednego miejsca. Pozwól potencjalnym kupującym przejrzeć Twoje produkty i w prosty sposób dokonać zakupu. Mogą to zrobić przez przejście na stronę Twojego e-sklepu lub bezpośrednie skontaktowanie się, by dokonać transakcji. Zwiększ sprzedaż przez usługę platformy sprzedażowej online.


6. Nawiązanie kontaktu z klientami i budowa relacji

Najnowsze badania rynkowe informują, że z mediów społecznościowych korzysta na całym świecie ok. 3,484 miliarda osób. Stanowi to aż 45% całej populacji. Do najpopularniejszych kanałów social media w Polsce – korzysta z niego aż 17 milionów internautów – zalicza się Facebook. Potencjał portalu społecznościowego opłaca się wykorzystać w kampaniach marketingowych. Fanpage na Facebooku np. pozwala na budowanie wizerunku, jego utrzymanie oraz nawiązanie kontaktu z użytkownikami. Zbudowanie relacji z klientami umożliwią również inne serwisy społecznościowe, które są najczęściej używane w Polsce: Instagram (6,80 milionów użytkowników), Snapchat (3,80 milionów użytkowników), LinkedIn (3,30 milionów użytkowników) oraz Twitter (934 tysięcy użytkowników). Wg raportu Fundacji Rozwoju i Ochrony Komunikacji Elektronicznej oraz Agencji Badawczej BioStat z 2019 roku konto e-mail ma aż 95% Polaków. Zdobycie nowych kontaktów handlowych umożliwi kampania mailingowa. W formie e-maila zostanie przesłana do kilku tys. potencjalnych klientów wizytówka Twojego biznesu z ofertą usług lub produktów.

Działania w zakresie zwiększenia widoczności w sieci skutkują długotrwałymi efektami. Wysoka pozycja w wyszukiwarce Google, dobre opinie w sieci i promocja wizerunku to najlepsza wizytówka Twojego biznesu. Dzięki kampaniom reklamowym i mailingowym zdobędziesz kontakty do osób zainteresowanych ofertą, a social media i wizytówka w Internecie umożliwi Ci dotarcie do nowych klientów.

Źródła: PBI, GUS, Gemius, Fundacja Rozwoju i Ochrony Komunikacji Elektronicznej, Statcouter