Sklep z meblami to świetny pomysł na biznes, ale także poważna inwestycja. Wymaga posiadania odpowiedniego lokalu do wystawienia produktów, rzetelnych dostawców, profesjonalnych pracowników oraz środków transportu. Ponieważ konkurencja na rynku meblarskim jest spora, potrzebny będzie plan. Podpowiadamy zatem, jak założyć salon z meblami i dobrze na tym wyjść.


Jak otworzyć własny sklep meblarski?


Utworzenie sklepu z meblami należy rozpocząć od znalezienia odpowiedniego  lokum. Salon z meblami, który będzie dobrze prosperował, powinien się znajdować w dużym mieście. Najlepsza lokalizacja to taka, która mieści się w centrum lub jego pobliżu. Łatwy dojazd jest niezwykle istotny dla przyciągnięcia klientów. Standardowy metraż takiego salonu wynosi ok. 300 m2, dlatego też ulokowanie się w centrum handlowym może się wiązać z dużymi kosztami.

 

Kolejną ważną kwestią jest nawiązanie współpracy z producentami mebli. Można ją rozpocząć na 3 sposoby:


  1. Targi meblarskie. Uczestnictwo w nich pozwala na bezpośredni kontakt z wystawcami.

  2. Podpisanie umowy. Poprzez bezpośrednie skierowanie się do producenta z ofertą kooperacji. Z reguły deklaracja stałego odbioru produktów pozwala na otrzymanie atrakcyjnych zniżek. Takie rozwiązanie przynosi gospodarcze korzyści.

  3. Współpraca partnerska (franczyza). System sprzedaży oparty na współpracy z franczyzodawcą pozwala na otrzymanie pomocy w wyborze miejsca świadczenia usług, wyposażenia, a także otrzymania szkolenia.

Przy zakładaniu sklepu meblarskiego lub strony z meblami należy pamiętać o wystąpieniu o niezbędne pozwolenia. Licencje są bezterminowe i gwarantują wysoką jakość wykorzystywanych w produkcji tworzyw, jak i efektów. Autoryzowane sklepy wykonujące meble na zamówienie mają przy tym większe szanse na rozwój.


Na co trzeba zwrócić uwagę przy zakładaniu sklepu meblowego?


Oprócz wspomnianych licencji, lokalu oraz sposobu współpracy z producentem mebli, ważne jest zwrócenie uwagi na potrzeby potencjalnych klientów. Warto zatem zadbać o odpowiednie środki dostarczania towarów. Czas ich nadsyłania to główne kryterium, jakim kierują się przy wyborze kupujący. Wsparcie w tym zakresie przynosi współpraca franczyzowa. Franczyzodawca umożliwia często skorzystanie z zaplecza magazynowego oraz środków transportu. Dlatego też przed zdecydowaniem się na daną sieć, dobrze jest sprawdzić gwarantowany czas dostawy artykułów. Standardowy czas doręczenia to 24 h. Zwykle jednak dystrybucja trwa ok. tygodnia (w dni robocze).

Równie istotne jest podejście do klienta i doradztwo na wysokim poziomie. Szeroka oferta mebli, atrakcyjne promocje, gwarancja na produkty, bezpłatny dowóz oraz inne udogodnienia wpływają znacząco na zadowolenie klientów. Jest to szczególnie ważne przy prowadzeniu sklepu z meblami online, gdzie odbiorcy mogą wystawić opinię i polecić miejsce innym internautom. Strona z meblami powinna być przyjazna dla użytkowników. Warto zatroszczyć się o dokładne opisy produktów i umieścić ceny.


Ile kosztuje założenie sklepu z meblami?


Na wysokość środków pieniężnych, które trzeba przeznaczyć na otwarcie salonu z meblami, wpływa wiele czynników. Do najważniejszych należy oferta handlowa, zakładane ceny, a także stan techniczny pomieszczenia handlowego oraz system franczyzowy, udostępniający np. niezbędne wyposażenie. Podstawą sukcesu jest pomysł oraz opracowanie odpowiedniej metody działania. Znajomość panujących aktualnie mód w meblach oraz potrzeb klientów wpływa na zdobycie grona wiernych nabywców. Współpraca z doświadczonym architektem oraz wybór profesjonalnego personelu z pewnością pomoże w prowadzeniu sklepu meblowego.