Łożyska w pojazdach mechanicznych są niezwykle ważną częścią układu zawieszenia. To dzięki nim i piaście koło się obraca, a pojazd bezpiecznie może się poruszać. Wśród różnego rodzaju łożysk istnieją jedno- i dwurzędowe. Te ostatnie w przypadku konieczności ich wymiany wymagają szczególnej uwagi, specjalistycznego sprzętu jak np. ściągacz hydrauliczny z firmy Mateo Produkcja Narzędzi. Jak wymienić łożyska dwurzędowe?
Objawy awarii łożyska w aucie?
Nie trzeba być znawcą motoryzacji, aby poznać, że coś w układzie kierowniczym zaczyna szwankować. Jak wyjaśnia nam ekspert z firmy Mateo Produkcja Narzędzi Warsztatowych:
Pierwszą z rzeczy, którą zauważy kierowca, będzie szum z okolic kół, metaliczne zgrzytanie, dudnienie, co powinno nasilać się przy większych prędkościach i cichnąć przy mniejszych, nie rzadko wyczuwalne są też drgania kierownicy.
Jak informuje nas nasz rozmówca, na awarię łożysk duży wpływ ma sposób eksploatacji pojazdu, zanieczyszczenia błotem zewnętrznych elementów podpór, uderzenia kół o krawężnik. Duże znaczenie ma poprawny ich montaż. Dlatego niezwykle ważne jest, aby warsztat samochodowy był doposażony w najwyższej klasy urządzenia, takie jak te oferowane przez firmę Mateo, która od 1982 roku prowadzi produkcję narzędzi warsztatowych, o wysokiej wytrzymałości na przeciążenia i precyzji działania.
Co jest niezbędne do dokonania wymiany łożyska?
Poza niezawodnym sprzętem hydraulicznym ważne jest trzymanie procedury postępowania, jak podkreśla pracownik wspomnianej firmy — zgodnie ze wskazaniami producenta samochodu.
W całym procesie ważne jest tak dopasowanie łożyska do piasty, aby idealnie pasowało do osi pojazdu. Dlatego w tym przypadku najlepszym rozwiązaniem jest postawienie na oryginalne części i serwis samochodów dysponujący najnowszym parkiem maszynowym. Sprawdzony w najcięższych warunkach sprzęt oferowany przez omawianą firmę pozwala dokonać wymiany łożyska bez konieczności użycia siły, przez co unika się pojawienia odkształceń odbijających się drganiem układu kierowniczego.