Wózki widłowe elektryczne, spalinowe, na LPG w różnych modelach konstrukcyjnych, są stosowane w tysiącach firm w Polsce. Nie może zabraknąć ich w magazynach, zakładach produkcyjnych, składach materiałów budowlanych, a także w sektorze logistycznym. To od tych sprzętów transportu bliskiego zależy jakość i szybkość przewożenia, ładowania, sortowania towarów. Ważne jest zatem dbanie o firmową flotę wózków widłowych. Jaką strategię w tym zakresie warto przyjąć?

Współpraca z outsourcingowymi serwisantami

Obecnie wiele firm, których procesy zakładowe są w dużej mierze oparte o wykorzystanie wózków widłowych, decyduje się na podjęcie stałej współpracy outsourcingowej z zakładami naprawczymi technologii podnośnikowych. Warto z nimi podpisywać umowy na szeroką i stałą obsługę. Jest to korzystne zarówno dla zachowania najwyższej jakości floty wózków widłowych, jak i dla portfela firmy. Dobry serwisant zagwarantuje bowiem przeglądy, konserwacje, regeneracje, naprawy, a także inne dodatkowe usługi w ramach utrzymania wózków widłowych.

Najlepsze pracownie serwisowe gwarantują sprzedaż części oryginalnych i zamiennych, pełen serwis układów mechanicznych i elektronicznych, a nawet modernizacje wózków widłowych np. przystosowane ich do zasilania LPG. W ramach stałej współpracy liczyć można również na szeroką pomoc wulkanizacyjną, sprzedaż opon i ich regeneracje, a także nawet na kupno nowych lub poleasingowych wózków widłowych. Pełna obsługa powinna również koncentrować się na przygotowywaniu pojazdów przez zewnętrznych specjalistów do kontroli Urzędu Dozoru Technicznego.

Najlepsi partnerzy pomogą również przeszkolić pracowników danej firmy w zakresie kierowania wózkami widłowymi. Mowa o przygotowaniu do egzaminu UDT. Oferuje to m.in. zespół Z.D.M SOCZYŃSKI z siedzibą w Siedlcach.

Zalety korzystania z zewnętrznej obsługi wózków widłowych

Podpisywanie obszernych umów z firmami zajmującymi się obsługa wózków widłowych przynosi przedsiębiorcom wiele korzyści. Zaliczyć można do nich:

  • błyskawiczny dostęp do części oryginalnych lub zamiennych,
  • szybko przeprowadzane naprawy,
  • stałe monitorowanie stanu technicznego sprzętów przez doświadczonych specjalistów,
  • możliwość zakupu nowych urządzeń i akcesoriów w preferencyjnych cenach,
  • możliwość modernizacji pojazdów, przystosowując je idealnie do potrzeb firmy,
  • gwarancja ciągłości procesów technologicznych w firmie – brak ryzyka wyłączenia wózka widłowego z użytku na wiele dni,
  • pomoc we wdrażaniu innowacji wpływających na działanie magazynów/zakładów produkcyjnych,
  • naprawy dokonywane w siedzibie własnej firmy, bądź w zakładzie partnera serwisowego (to on organizuje transport),
  • szeroki pakiet ubezpieczeniowy i długoletnie gwarancje,
  • spełnianie restrykcyjnych i stale zmieniających się przepisów prawnych (m.in. UDT),
  • możliwość wdrażania systemów jakościowych ISO.