Codzienne zakupy, bez względu na to w jakim sklepie je robimy, obfitują w produkty szczelnie zapakowane. Wiele firm zajmujących się produkcją opakowań w swoje usługi włączyło również pakowanie towarów, wykonywanych nowoczesnymi i popularnymi metodami, przy użyciu profesjonalnych maszyn i specjalnie przeznaczonych do tego tworzyw. Jakie sposoby pakowania stosuje się najczęściej? Na czym polega specyfika wybranych metod i kiedy się ich używa?

Flow-pack

To jedna z najczęściej stosowanych metod pakowania produktów wykorzystująca folię. Dzięki prostej i praktycznej technologii, proces ten przebiega szybko i sprawnie, a zarazem precyzyjnie. System flow-pack opiera się na działaniu maszyn, w których umieszcza się folię na rolkach. Pierwszy etap polega na zgrzaniu folii z jednej strony, po czym następuje umieszczenie w opakowaniu produktu. Zamknięcie go odbywa się poprzez ponowne zgrzanie i odcięcie tworzywa. Jak wynika z opinii specjalistów z Pak Wit, taka forma zapewnia szczelne i trwałe zabezpieczenie towarów, co umożliwia ich przechowywanie oraz bezinwazyjny transport. Zaletą tego rozwiązania jest ekonomiczność oraz krótki czas pracy, ograniczając tym samym ingerencję człowieka. W zależności od rozmiarów artykułów, opakowania można dowolnie modyfikować, zmieniając ustawienia szerokości i długość. Maszyny służą do pakowania zarówno pojedynczych, jak i zbiorowych produktów w foliową ochronę. Metoda flow-pack używana jest w przemyśle spożywczym do pakowania ciastek, bagietek, batonów, ale także farmacji i innych specjalistycznych branżach.

Skin-pack

Główną zaletą metody skin-pack jest przede wszystkim bardzo dobra ekspozycja opakowanego produktu. Taki efekt jest możliwy dzięki specyfice maszyn. Proces ten polega na ułożeniu asortymentu na specjalnie przeznaczonym do tego kartonie, a następnie szczelnym pokryciu go przylegającą folią, obkurczoną próżniowo. Materiał tworzy na powierzchni produktu tak zwaną skórę. Stąd też bierze się nazwa metody. Tak przygotowane opakowania nadają się do pocięcia na osobne części, które bezpośrednio można przeznaczyć do sprzedaży. Skin-pack nie nadaje się do pakowania dużych gabarytowo przedmiotów, o ostrych krawędziach, a także do artykułów sypkich. Poza tym przeznaczona jest do solidnego zabezpieczenia akcesoriów biurowych, metalowych i części samochodowych. Dodatkowym atutem, oprócz czynnika ekonomicznego, jest możliwość umieszczenia na kartonie informacji marketingowej na kartonie.

Blister

To rodzaj opakowania z folii sztywnej, wykorzystującej termiczne zgrzewanie. W przypadku tej metody konieczne jest użycie zadrukowanego kartonika oraz przezroczystej wytłoczki, która w pełni oddaje kształt pakowanego przedmiotu. W zależności od indywidualnych potrzeb klienta, producenci m. in. Pak Wit są w stanie dopasować kształt i rozmiar blistra. Opakowanie to zapewnia szczelność i odporność na kurz, wilgoć, dzięki czemu minimalizuje uszkodzenia. Uniwersalne właściwości sprawiają, że metoda blistrowa znajduje zastosowanie w branży kosmetycznej, elektronicznej, a nawet spożywczej.