Na rynku większość pojazdów osobowych, czy też dostawczych, wyposażona jest w felgi przelotowe. Te nieprzelotowe, pomimo tego, iż są bardzo wydajne, żywotne, a nawet estetyczne, są montowane tylko w niektórych modelach samochodów, np. marki Renault. To wiąże się niestety z utrudnionym procesem serwisowym, w tym dotyczącym ważnego wyważania kół.

Czym są felgi nieprzelotowe?

Felga nieprzelotowa zwana jest również francuską, co związane jest z tym, iż technologia ta jest powszechnie stosowana w pojazdach koncernów znad Sekwany. Wyróżnia się ona się zaś tym, iż nie posiada otworu centralnego, a występuje w wersji 3, 4, 5, oraz 6 otworów mocujących. Zaletą takiego rozwiązania, jest często wyższa stabilność całego koła, a nawet żywotność samej felgi. Spotkać je można zatem w tysiącach aut marek Citroen, Peugeot, czy Renault, które w każdym roku sprzedażowym, kwalifikują się do top 10, a nawet 5, najpopularniejszych aut nowych w Polsce. Jeśli chodzi o rynek wtórny, również „francuzy” mają olbrzymie powodzenie. To jednak w przypadku posiadania samochodu z nieprzelotowymi felgami, stwarza pewne utrudniania serwisowe.

Wyważanie kół z felgami nieprzelotowymi

Na polskich drogach jeździ tysiące aut z felgami nieprzelotowymi. Takie rozwiązanie stosowane jest zatem nawet w 1/10 aut, które stawiają się w warsztatach naprawczych.  Niestety wiele krajowych zakładów ignoruje duże zapotrzebowanie na technologie serwisowe obsługujące tego typu felgi. W dużej mierze jest to podyktowane kosztami urządzeń do wyważania kół, które dla tych nieprzelotowych kosztują nawet kilkanaście tysięcy złotych. Modernizacja posiadanych sprzętów, do których domontowywane są specjalne przyssawki i głowice, to zaś koszt około kilku tysięcy złotych. Oszczędność wielu warsztatów prowadzi zatem do utraty olbrzymiej grupy klientów, którzy zmuszeni są na wykorzystywanie usług bardziej elastycznych podmiotów. Tu przykładem jest otwarty na innowacje zakład wulkanizacyjny KERI, który wyznacza prawdziwe branżowe standardy. Firma ta jest bowiem w stanie obsłużyć każdego klienta, niezależnie od marki, modelu i rocznika auta. Gwarancja szybkiego i taniego procesu wymiany opon, ich naprawy, czy też wyważenia kół, zapewniona! Z pełną ofertą serwisową, dotyczącą nawet odgrzybiania klimatyzacji i pompowania ogumienia azotem, warto zapoznać się na dedykowanej stronie www warsztatu KERI.

Cena wyważania kół z felgami nieprzelotowymi

Cena wyważania kół z felgami nieprzelotowymi jest najczęściej podobna lub nieznacznie wyższa, niż ta dotycząca felg przelotowych. Tylko „nieuczciwe” rynkowe warsztaty oferujące obsługę aut francuskich, znacznie zawyżają koszty serwisowe. Te wyższe, niż 150 złotych za cały komplet, należy zatem odrzucać. Dobry zakład jest w stanie dokonać wyważenia felgi nieprzelotowej nawet za 70-120 złotych. Pamiętać jednak należy o tym, że czasem koszt uzależniony jest od złożoności procesu serwisowego, dlatego ceny często podawane są w zuniwersalizowanym przybliżeniu…