Regularny serwis roweru to kwestia, której osoby kochające jednoślady nie mogą zaniedbywać. Przegląd, konserwacja i ewentualna wymiana części gwarantują pełną sprawność sprzętu. Dzięki temu każda przejażdżka jest znacznie bezpieczniejsza. Jednak nie każdy potrafi samodzielnie przygotować rower do jazdy. Dlatego warto to zadanie powierzyć sztumskiemu Autoryzowanemu Zakładowi Rowerowemu. Jakie prace obejmuje serwis oferowany przez tę firmę?

Kiedy trzeba zrobić przegląd roweru?

Jak uniknąć poważnych usterek i kosztownych napraw roweru? Trzeba po prostu poddawać go regularnym przeglądom. Choć całkowicie nie wyeliminują prawdopodobieństwa uszkodzeń, bardzo mocno je ograniczą. Rower należy oddać do serwisu przed rozpoczęciem sezonu wycieczkowego i po jego zakończeniu. Pierwszy termin to zazwyczaj wiosna gdy już na dobre miną mrozy. W tym przypadku przegląd ma na celu przygotowanie jednośladu do jazdy. Drugi termin to późna jesień a usługa obejmuje posezonową konserwację. Ta zasada dotyczy sprzętu używanego rekreacyjnie. Mocno eksploatowane rowery trzeba kontrolować przynajmniej raz na dwa miesiące. Wiedząc już kiedy należy odwiedzić serwis rowerowy warto sprawdzić jakie prace są w nim wykonywane.

Konserwacja i wymiana części rowerowych

Konserwacja i naprawa jednośladu zawsze składa się z kilku czynności. I nie ma tu znaczenia czy chodzi o serwis rowerów górskich, miejskich czy szosowych. Pierwszy krok to dokładne umycie roweru, które często jest wymagane przed przyjęciem sprzętu do serwisu. Po nim pracownicy zakładu Eugeniusza Słoniny przechodzą do następujących prac:

  • kontroli ciśnienia w oponach,
  • sprawdzania połączeń śrubowych i usuwania luzów również w łożyskach,
  • oceny stanu łańcucha i zębatek oraz smarowania tych elementów.

Rzecz jasna nie są to jedyne czynności zaliczane do podstawowego serwisu roweru. Mechanicy zajmujący się tym zadaniem wiedzą jak ważna jest regulacja hamulców i przerzutek. Od pełnej sprawności tych elementów zależy bezpieczeństwo osoby jadącej rowerem.

Sprawdzanie ciśnienia opon czy smarowanie łańcucha i napędu to za mało w przypadku intensywnie eksploatowanych rowerów. W ich przypadku konieczne jest także sprawdzenie sprawności i naoliwienie sterów. Kolejne zaawansowane prace opisuje pracownik Autoryzowanego Zakładu Rowerowego. Fachowiec z firmy zajmującej się naprawą jednośladów klasycznych i elektrycznych mówi, że:

- Ważną zaawansowaną pracą serwisową jest dokładne zajęcie się napędem roweru. Należy go rozmontować, sprawdzić stan poszczególnych elementów i ewentualnie wymienić uszkodzone. Po tym trzeba nasmarować suport, piasty i łożyska i ponownie wszystko złożyć.

W razie potrzeby w serwisie rowerowym przeprowadzane jest centrowanie kół i prostowanie haka przerzutek.