Twój komputer przestał odpowiadać i nie wiesz, co zrobić? Najpierw powinieneś ustalić źródło problemu, co skutecznie pomoże go wyeliminować. Jeżeli urządzenie się włącza, to możesz to zrobić samodzielnie, przy użyciu specjalnego oprogramowania do diagnozy. Umożliwi on sprawdzenie, jak działają wszystkie podzespoły i ich parametry. Jednak, gdy nawet na czynność sprawia nam trudność, lub komputer nie uruchamia się, to powinniśmy zadzwonić do serwisu komputerowego. Doświadczony informatyk zabierze sprzęt i zdiagnozuje nieprawidłowości.
Jakie rozwiązania w takich sytuacjach powinien zaproponować serwisant?
Awarie zazwyczaj dzieli się na sprzętowe i wynikające z błędów oprogramowania. Przy czym zdecydowanie trudniej eliminuje się te mechaniczne. Jednak bez względu na wszystko, obowiązkiem każdego dobrego serwisanta jest doradzenie klientowi, czy opłaca się naprawiać zepsuty komputer. Jeżeli wspólnie zadecydujecie, że warto usunąć usterki, to informatyk może dodatkowo zaproponować konfigurację sprzętu komputerowego, jego rozbudowę i unowocześnienie. Często ta opcja wychodzi zdecydowanie korzystniej cenowo, niż zakup nowego laptopa bądź PC.
Jak często należy wykonywać przeglądy komputerów?
Wszystko zależy od tego jak często korzystamy z komputera. Gdy jest włączony praktycznie dwadzieścia cztery godziny na dobę, to konserwację i przegląd okresowy należy wykonać raz na sześć miesięcy. Natomiast w przypadku rzadszego użytkowania, wystarczy oddać go do serwisu raz do roku.