Prowadzenie firmowego bloga to świetny sposób na promocję firmy. Ta forma marketingu daje wiele możliwości. Przede wszystkim wpływa na pozycjonowanie strony internetowej oraz generowanie konwersji. Artykuły muszą być publikowane na blogu regularnie, ponadto powinny być unikalne i wartościowe. Wymaga to czasu, ale z pewnością się opłaca. Prowadzisz własną firmę, ale wciąż nie masz bloga? Poznaj 7 powodów, dla których warto go założyć.

1. Blog pozwala zwiększyć potencjał SEO strony, dzięki budowaniu fraz z ,,długiego ogona’’

Użytkownicy coraz częściej korzystając z wyszukiwarki internetowej, tworzą kilkuwyrazowe zapytania. Frazy te są określane jako ,,długi ogon’’. Warto umieszczać je właśnie w artykułach na blogu. Jest to sposób na pozyskiwanie potencjalnych klientów, którzy posługują się danymi wyrażeniami. Każda branża ma swój zasób słów kluczowych z ,,długiego ogona’’. Przykładem może być fraza ,,kozaki zamszowe za kolano’’ czy ,,skuteczne tabletki na wypadanie włosów’’. Frazy te powinny być rozmieszczone w tekście w naturalny sposób, by nie zaburzyć przyjemnego odbioru treści.

2. Prowadzenie bloga to okazja do pozyskiwania nowych linków do strony

Ciekawy, wyczerpujący i inspirujący artykuł daje szansę na pozyskiwanie linków. Użytkownicy często bowiem dzielą się wartościowymi treściami w Social Mediach czy na swoich blogach. Takie linki wzmacniają potencjał nie tylko danego artykułu, ale i całej firmowej strony internetowej. Dzieje się tak dlatego, że Google umieszcza na wyższych pozycjach strony, które są interesujące dla internautów. Dobry tekst ma też szansę stać się viralem, który szybko i naturalnie rozpowszechni się w mediach społecznościowych.

3. Google promuje strony z aktualizowanymi treściami

Wyszukiwarka Google lepiej ocenia witryny, na których regularnie pojawia się nowy content, a treści są na bieżąco aktualizowane. Każdy wpis na blogu to osobna podstrona, co jest dla wyszukiwarki znakiem, że witryna rozbudowuje się i rozwija oraz dba o potrzeby swoich użytkowników. Strony WWW, na których pojawiają się świeże i wartościowe treści zajmują więc wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>> 

4. Artykuły na blogu kreują wizerunek eksperta

Tworzenie merytorycznych treści, które odpowiadają na pytania i potrzeby użytkowników, wskazują na kompetencje i duże doświadczenie danej firmy czy marki. Jeśli będziesz publikować artykuły poradnikowe, przekazujące fachową wiedzę, potencjalni klienci uznają Cię za eksperta w danej branży. Jest to bardzo ważne, gdyż ludzie będą wówczas bardziej skłonni Ci zaufać i chętniej skorzystają z Twoich produktów czy usług.

5. Firmowy blog to podstawa tworzenia kampanii content marketingowych

Coraz więcej firm wykorzystuje content marketing do promocji swoich produktów czy usług. Blog firmowy to jedno z najlepszych miejsc, w którym użytkownik może zapoznać się z Twoją ofertą. Nie jest to tylko zwykła informacja o produkcie lub usłudze, lecz coś więcej. Ciekawe, edukujące treści tworzone specjalnie dla potencjalnych klientów, takie jak artykuły, ale także infografiki czy wideo budują pozytywny wizerunek marki i zwiększają jej rozpoznawalność w sieci. Wartościowy content wsparty odpowiednią promocją znacząco pomaga zdobyć nowych klientów. Inspirujące wpisy na blogu warto udostępniać na firmowych profilach w Social Mediach oraz wysyłać za pomocą newsletterów.

6. Regularne tworzenie treści umożliwia budowanie relacji z klientem

Prowadzenie bloga firmowego to też doskonały sposób na komunikację z klientami. Czytelnicy artykułów mogą zostawiać pod nimi komentarze, wyrażać swoje opinie i zadawać pytania. Daje to możliwość poznania oczekiwań klientów i budowania z nimi relacji. Odpowiadając na takie komentarze, możesz rozwiać ich wszelkie wątpliwości oraz pomóc im w dokonaniu wyboru. Ponadto, wchodząc w dyskusję, poznajesz problemy i potrzeby klientów, co warto wykorzystać do rozwoju biznesu. Klienci mogą zaś lepiej poznać firmę, a gdy otrzymają fachową poradę, szybciej zdecydują się na zakup produktów czy skorzystanie z usług. Systematyczne publikowanie artykułów pozwoli utrzymać stałą komunikację z odbiorcami, co jest bardzo ważne podczas prowadzenia biznesu.

7. Blog pozwala opowiedzieć historię marki i firmy

Storytelling, czyli prezentowanie historii marki jest z punktu widzenia jej odbiorcy bardzo ważnym aspektem. Klienci lubią poznawać ciekawostki z życia firmy oraz momenty, które miały wpływ na jej rozwój. Historia przedsiębiorstwa, jeśli jest przedstawiona w interesujący sposób, potrafi sprawić, że klienci chętniej zbliżą się do firmy i szybciej jej zaufają. We wpisach na blogu możesz pokazać ludzką stronę swojego biznesu, opowiadać o sobie, swoich pracownikach oraz największych sukcesach. Jest to też dobry sposób na przekazanie idei i wartości, którymi kieruje się Twoja firma. Dzięki temu może zostać lepiej zapamiętana, a jak wiadomo, znajomość marki wpływa na decyzje zakupowe.