Książka przychodów i rozchodów służy do ewidencjonowania wpływów i wydatków firmy. Prosta i czytelna jej budowa sprawia, że każdy przedsiębiorca poradzi sobie z zapisami operacji gospodarczych. Można ją prowadzić w formie papierowej i elektronicznej, korzystając z programów komputerowych. Podatnicy zlecają jednak rejestrację zdarzeń gospodarczych do Biura Księgowości sp. z. o.o., gdyż mają problem z rozliczaniem kosztów.

Czym jest książka przychodów i rozchodów?

Książka przychodów i rozchodów służy do rejestrowania wszystkich operacji gospodarczych, jakie mają miejsce w firmie. Mogą ją stosować przedsiębiorcy, którzy nie wybrali karty podatkowej i ryczałtu ewidencjonowanego oraz nie mają obowiązku prowadzenia pełnej rachunkowości. Osoby rozpoczynające swój biznes decydują się na samodzielne wypełnianie kolumn w KPiR, korzystając z programu komputerowego. Jednak problem pojawia się w momencie księgowania kosztów, które obniżają wysokość podatku.  W tym miejscu płatnicy zwykle zastanawiają się, jak mają potwierdzić zasadność poniesionych wydatków, by zapis był rzetelny. Warto zapoznać się z przepisami podatkowymi. Biuro Księgowości Sp. z. o.o. zajmuje się rachunkowością i doradza klientom legalne obniżanie należności wobec fiskusa. 

Co powinna zawierać książka przychodów i rozchodów – Biuro Księgowości

Dokument powinien zawierać przede wszystkim rachunki i faktury VAT. Książka przychodów i rozchodów służy do zapisywania przychodów ze sprzedaży, zakupu towarów i materiałów oraz związanych z nimi kosztów ubocznych, wynagrodzeń dla pracowników, wydatków poniesionych na działalność gospodarczą. Każde zdarzenie powinno być wyraźnie opisane, co stanowi jego zasadność wystąpienia, szczególnie przy kosztach. KPiR musi być prowadzona rzetelnie. Warto powierzyć ewidencję pracownikom Biura Księgowości Sp. z. o.o., ponieważ od lat zajmują się rachunkowością. Za błędy, które wpływają na obniżenie wysokości podatku, grożą wysokie kary grzywny.