Branża e-commerce odmieniła nasze postrzeganie handlu o 180 stopni. Robienie zakupów online to rozwiązanie, które ułatwia życie zarówno klientom, jak i przedsiębiorcom. Powstaje coraz więcej e-biznesów cieszących się dużym powodzeniem. Jeśli Ty także rozważasz wejście do branży e-commerce, powinieneś poznać odpowiedzi na podstawowe pytania. O tym, dlaczego warto rozpocząć sprzedaż w sieci, ile może kosztować Cię sklep internetowy oraz kto może go dla Ciebie stworzyć, dowiesz się z treści tego artykułu.

Dlaczego powinieneś rozważyć wejście do branży e-commerce?

To pytanie, które zadają sobie zarówno doświadczeni przedsiębiorcy, jak i młodzi ludzie, którzy chcą rozpocząć swój pierwszy biznes. Co takiego ma w sobie branża e-commerce, że przyciąga do siebie tak wielu ludzi? Jakie są korzyści prowadzenia sklepu internetowego?

  • niskie koszty prowadzenia działalności

W odróżnieniu od tradycyjnego biznesu stacjonarnego, sklep internetowy wymaga minimalnych kosztów początkowych. Wszystko, czego potrzebujesz, to strona WWW z zainstalowanymi modułami e-commerce. Nie trzeba też martwić się o koszty pracownicze czy wynajem lokalu. Istnieją również modele logistyczne, takie jak dropshipping, które nie wymagają posiadania własnych zapasów i magazynu. Dropshipping to popularna opcja dla firm zajmujących się przykładowo handlem elektronicznym i świetny sposób na rozpoczęcie działalności w tej branży.

  • budowa renomy marki

Posiadanie sklepu internetowego jest niezbędne dla firm, które chcą zwiększyć swoją rozpoznawalność i dotrzeć do większej liczby odbiorców. E-sklep pozwala nie tylko reklamować się na skalę ogólnokrajową, ale nierzadko także poza granicami kraju. Dodatkowo daje również dostęp do narzędzi analitycznych, które ułatwiają konstruowanie udanych kampanii marketingowych.

  • możliwość prowadzenia sprzedaży wielokanałowej

Sklep internetowy może być świetnym wsparciem sklepu stacjonarnego. Kolejny kanał sprzedażowy to niemal gwarantowany wzrost wskaźnika sprzedaży!

  • możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców

E-sklep funkcjonuje całą dobę, 7 dni w tygodniu, przez co jest dużo atrakcyjniejszy niż tradycyjne sklepy stacjonarne. Klienci docenią fakt, że mogą kupować Twoje produkty o każdej porze dnia i nocy, nie musząc dostosowywać się do ściśle określonych godzin otwarcia sklepu.

 

Stworzymy dla Ciebie profesjonalny e-sklep, który przyciągnie klientów i będzie generował zyski. Sprawdź >>

Ile kosztuje sklep internetowy?

Zanim zdecydujesz się na założenie własnego e-sklepu, powinieneś określić, co i dla kogo chcesz sprzedawać oraz co może wyróżnić Cię na rynku. To ważne, ponieważ na podstawie Twoich założeń, specjaliści dobiorą odpowiednie moduły do Twojej witryny, co finalnie przełoży się na wycenę całego projektu. Podczas tworzenia sklepu internetowego trzeba także zadbać o jego stałe elementy, takie jak:

  • fundamenty strony WWW

Fundamentami stron internetowych jest domena i hosting, gdzie domena jest unikatowym adresem URL witryny, a hosting usługą, która polega na wynajęciu miejsca na serwerze, gdzie przechowywane są dane zawarte w obrębie danej strony WWW.

  • projekt graficzny sklepu internetowego

Niezbędnym elementem potrzebnym do funkcjonowania sklepu internetowego jest projekt graficzny. Powinien być przejrzysty i wykonany w minimalistycznym stylu. Dopasuj szablon oraz kolorystykę projektu do branży, w której działasz.

kreacja-e-commerce-1200x320-v1jpg-1677669387_m

  • grafiki i treści na stronie

Treści i grafiki są bardzo istotnym elementem każdego sklepu internetowego. To one służą między innymi do przedstawiania produktów, które sprzedajesz. Treści na stronie powinny być wyczerpujące, pisane językiem korzyści oraz zgodne z zasadami SEO. Grafiki z kolei powinny mieć odpowiednie atrybuty ALT (opisy alternatywne), dzięki którym Google lepiej zrozumie tematykę Twojego e-sklepu.

  • instalacja i konfiguracja e-sklepu

Sklep internetowy jest już prawie gotowy! Konfiguracja bramek płatniczych oraz integracja e-sklepu z systemami zewnętrznymi (np. firmami kurierskimi), umożliwi prowadzenie handlu internetowego.

Warto wspomnieć o tym, że istnieją platformy umożliwiające samodzielne tworzenie sklepu internetowego. Takie rozwiązania są niemal na każdą kieszeń, natomiast e-sklepy zbudowane w takich kreatorach są ograniczone w funkcjonalności i nie mają zbyt wielu modułów. 

Z racji na dużą konkurencyjność rynku, coraz więcej przedsiębiorców stawia na unikalność, dlatego decyduje się na współpracę z doradcami internetowymi. Taki rodzaj współpracy wiąże się z indywidualną wyceną – każdy e-sklep zawiera inny projekt graficzny, inne moduły, różne bramki płatnicze i różnego rodzaju funkcjonalności. Nie ma więc uniwersalnego cennika, na podstawie którego mógłbyś określić swój budżet. Cena e-sklepu jest także uzależniona od platformy e-commerce, którą wybierzesz.

Kto może stworzyć Twój sklep internetowy?

Jeśli chcesz wyróżnić się na rynku, powinieneś rozważyć współpracę z zespołem specjalistów, który zbuduje dla Ciebie profesjonalny sklep internetowy, który (co najważniejsze) będzie unikalny i dostosowany do oczekiwań Twoich przyszłych odbiorców.

Zespół doradców internetowych WeNet oferuje bezpłatną wycenę. Koszt projektu określi na podstawie Twoich oczekiwań i potrzeb. Dzięki temu zespół specjalistów będzie mógł zbudować Twój e-sklep, który będzie dopracowany zarówno pod kątem technicznym, jak i wizualnym. Będzie on także dopracowany pod kątem SEO, dzięki czemu możesz zyskać klientów już na początku swojej przygody z branżą e-commerce!

Chciałbyś wiedzieć, czym dokładnie zajmuje się zespół specjalistów podczas prac nad Twoim sklepem internetowym? Proces budowy prezentuje się następująco:

  • badanie potrzeb klienta

  • analiza danych i szybka wycena

  • budowa i instalacja e-sklepu

  • konfiguracja i integracja z systemami zewnętrznymi

  • testy i publikacja sklepu internetowego

Chcesz założyć swój sklep internetowy? Wejdź na WeNet.pl i otrzymaj bezpłatną wycenę swojego projektu, a już niebawem będziesz mógł cieszyć się wysokimi wynikami sprzedaży w swojej firmie!