Media społecznościowe to miejsce, w którym niemal każdy przedsiębiorca powinien być. Dlaczego? W 2022 roku z Social Mediów korzystało aż 27,20 mln Polaków, co daje aż 72% naszej populacji[1]. To ogromne możliwości zarówno reklamowe, jak i sprzedażowe. Warto jednak podążać za najnowszymi trendami, ponieważ w ten sposób można zostać zauważonym i osiągnąć sukces.

Co to są Social Media?

Social Media, czy też inaczej media społecznościowe, to różnego rodzaju platformy w Internecie, które umożliwiają użytkownikom oraz markom:

  • komunikację,

  • tworzenie i udostępnianie materiałów,

  • wymianę treści,

  • promocję produktów lub usług,

  • nawiązywanie relacji,

  • budowanie wizerunku.

Popularne Social Media to między innymi Instagram, Facebook, TikTok, Twitter, LinkedIn, YouTube. Warto również wspomnieć, że zamieszczanie treści w tych platformach jest darmowe, ale można także korzystać z płatnych reklam, które docierają do konkretnie wyznaczonych odbiorców.

Jak promować firmę w Social Mediach?

Najważniejszą zasadą promocji w mediach społecznościowych powinno być dostosowywanie się do tego, co w danym momencie jest „na topie”, ponieważ takich treści chcą użytkownicy. Trendy w Social Mediach często się zmieniają, ale dzięki bieżącemu śledzeniu ich i korygowaniu działań, jesteś w stanie wypromować swoją markę i zdobyć duże grono fanów.

promowanie social media

Jak zaistnieć w Social Mediach w 2023 roku?

Aktualne trendy, jakie wyznaczają eksperci Social Media marketingu to między innymi:

  • Tworzenie oryginalnych treści – w 2023 roku nie wystarczy już jedynie podstawić trendujący dźwięk, aby filmik wybił się na TikToku czy Instagramie; to czas na tworzenie własnych, pomysłowych materiałów.

  • UGC (User Generated Content), czyli treści tworzone przez zwykłych obserwatorów na rzecz marki; udowodniono już kilka lat temu, że ma to ogromny wpływ na decyzje zakupowe, warto tu również zaznaczyć ciągle wysoko utrzymującą się pozycję influencerów i ich duże znaczenie dla firm.

  • Dominacja TikToka — krótkie klipy to dobre pole do promocji dla wielu marek, ponieważ cieszą się one dużym zainteresowaniem użytkowników,

  • YouTube Shorts (krótkie filmiki zamieszczane na YouTube), powstałe na wzór treści tworzonych na TikToku i Instagramie zaczynają gromadzić ogromne liczby wyświetleń, dlatego warto zainteresować się udostępnianiem tego typu treści, dodatkowo ciągle wzrasta rola materiałów wideo na wszystkich platformach.

  • AI (sztuczna inteligencja) zaczyna mieć coraz większe znaczenie i coraz bardziej wkracza w tworzone w Social Mediach treści; jako przykład można podać filtry na TikToku, które można samodzielnie stworzyć, wydając polecenie AI oraz kreatory Chat GPT czy Jasper.ai, które pomagają w tworzeniu contentu.

  • LinkedIn – dziś na znaczeniu zyskują twórcy, którzy z łatwością budują pozycję eksperta w swojej dziedzinie dzięki organicznemu zaangażowaniu.

  • Słowa kluczowe – mają ogromne znaczenie, nie tylko dla Google, ale również Social Mediów, ze względu na to, że użytkownicy zaczynają używać mediów społecznościowych jak wyszukiwarki.

  • Gated Content (treść bramkowa), czyli taka, która udostępniana jest odbiorcy w zamian za wykonanie akcji, jaką często jest wypełnienie formularza z danymi lub opłata, przykładem może być funkcja subskrypcje na Instagramie.

  • Storytelling, który ulega skróceniu i nie jest to już opowieść mająca początek, rozwinięcie i zakończenie – opowiadany jest on „od środka”, a nie od początku, przez co angażuje społeczność, która chce dowiedzieć się więcej.

  • Dalszy rozwój Instagrama, w celu usprawnienia pracy twórców oraz optymalizacji doświadczeń użytkowników z korzystania z tej platformy [2]. Na topie są Reelsy (rolki), czyli krótkie angażujące filmiki.

  • „Edutainment”, czyli treści, które są podane w formie rozrywkowej, atrakcyjnej, ale niosą ze sobą konkretną wiedzę na jakiś temat.

  • Nowe możliwości dzięki BeReal, Mastodon, Tumblr, Hive i Discord, a także Metawerse – warto im się przyjrzeć, bo być może będzie tam miejsce na promocję Twojej marki.

  • Korzystanie z pomocy i wizerunku pracowników do promocji marki w Social Mediach (za przykład można podać liczne filmiki zamieszczane w mediach społecznościowych, które pokazują pracowników danej marki i ich pracę).

  • Obsługa klienta przy pomocy Social Mediów – kluczowa jest szybka odpowiedź ze strony marki[3].

Dodatkowo, w dalszym ciągu duże znaczenie ma:

  • autentyczność marki,

  • regularne postowanie o właściwych porach (Instagram wtorki i środy od 10:00 do 13:00, Facebook wtorki o 10:00 i w południe[4]),

  • zwiększanie zaangażowania,

  • przedstawianie produktu czy usługi „w akcji”[5].

Trzymanie się wskazanych trendów to odpowiedź na pytanie „jak zarabiać w Social Mediach”, które z pewnością sobie zadajesz.

Sprawdź, jak wypromować firmę na lokalnym rynku >>>

Jak mierzyć Social Media?

Aby monitorować wyniki wprowadzanych zmian, możesz stosować różne narzędzia. Zwróć jednak szczególną uwagę na:

  • zasięgi (hashtagów, których używasz, postów, relacji na Instagramie, ilości wyświetleń TikToków itp.),

  • zaangażowanie (m.in. liczba komentarzy i polubień),

  • wzmianki o marce (m.in. narzędzia takie jak Brand24, Newspoint, Press Service, Unamo),

  • sprzedaż (jeśli sprzedajesz z pomocą lub poprzez Social Media).

Jeśli nie masz czasu na bieżące śledzenie Social Media trendów lub potrzebujesz pomocy w prowadzeniu komunikacji – sprawdź ofertę WeNet. Doradcy internetowi pomogą Ci wypromować Twoją markę w sieci. Zamów darmową konsultację na WeNet.pl.

[1]https://datareportal.com/reports/digital-2022-poland

[2]https://later.com/blog/social-media-trends/

[3]https://sproutsocial.com/insights/social-media-trends/

[4]https://sproutsocial.com/insights/best-times-to-post-on-social-media/#facebook-times

[5]https://sproutsocial.com/insights/social-media-best-practices/