Dla początkujących przedsiębiorców wykorzystanie gadżetów reklamowych często wydaje się zbędnym wydatkiem, na który mogą pozwolić sobie jedynie firmy o ugruntowanej sytuacji finansowej. Nic bardziej mylnego – budowanie wizerunku i informowanie o istnieniu przedsiębiorstwa to jedne z podstawowych funkcji posługiwania się przedmiotami sygnowanymi biznesowym logo. Z jakimi zatem informacjami na ten temat warto się zapoznać?

Reklama wizualna a reklama praktyczna

Istnieje spora różnica pomiędzy standardową formą reklamy na billboardzie czy w Internecie a niewielkim upominkiem ze znakiem firmowym. Pierwsza z nich potencjalnie trafia do większej liczby odbiorców, jednak są oni anonimowi i często nie przywiązują uwagi do mijanych na ulicy komercyjnych grafik. W konsekwencji i tak zapiszą się one jedynie w pamięci osób, które akurat poszukują reklamowanej usługi, ponieważ w dzisiejszej erze informacji automatycznie przesiewamy dane i rejestrujemy te, które uznajemy za przydatne.

Inaczej natomiast prezentuje się kwestia reklamy, gdy używane są przedmioty z logo firmy. Takie upominki najczęściej przekazywane są osobom, które mają realną szansę stać się klientami. Rozdawanie gadżetów ma miejsce m.in. na targach, imprezach tematycznych czy podczas spotkań biznesowych. Zazwyczaj w tych okolicznościach przedstawiciel styka się z ludźmi, którzy z różnych powodów mogą być zainteresowani proponowanymi przez niego usługami. Niewielkim kosztem można w takich sytuacjach podarować zainteresowanym na przykład płócienne torby z logo – specjaliści z firmy Kameleon doradzą, jaka forma grafiki sprawdzi się najlepiej. Co jeszcze warto wiedzieć?

Wpływ gadżetów reklamowych na użytkownika

Kiedy potencjalny klient otrzyma już upominek, pozostają jedynie dwie możliwości – użyje go lub zignoruje. Aby zwiększyć szanse na zainteresowanie obdarowanego, należy zadbać, aby przedmiot był praktyczny i po prostu estetyczny. Im częściej znajdzie się on w użytku, tym oczywiście lepiej.

Świetnym przykładem są tu wszelkie elementy odzieży. Schludne nadruki, jakie wykonują doświadczeni specjaliści z firmy Kameleon, mogą z powodzeniem prezentować znak firmy na czapkach, koszulkach czy nawet na maseczkach. Ten typ prezentu ma jeszcze jedną korzyść. Otóż dzięki swojej użyteczności buduje pozytywny obraz przedsiębiorstwa jako dbającego o swoich kontrahentów.

Obdarowany znaczy zadowolony

Istnieje jeszcze jedna zaleta rozdawania spersonalizowanych gadżetów, której nie należy lekceważyć. Jest to rola emocji w zapamiętywaniu. Jak informują psycholodzy, lepiej i dłużej pamiętamy wydarzenia, które kojarzymy poprzez uczucia. Jeżeli podczas rozmowy z potencjalnym kontrahentem przedstawiciel firmy wręczy mu niewielki prezent, to istnieje spora szansa, że spotkanie na dłużej zapisze się w jego pamięci.