Drukarka jest jednym z najważniejszych urządzeń biurowych, które niezbędne jest przy prowadzeniu firmy, księgowości czy po prostu w domu. Nie ma znaczenia, w jakim celu jej używasz, ale ułatwia ona pracę i pozwala na wydrukowanie dokumentów, rzeczy do szkoły, faktur, czy umów. Jeśli prowadzisz działalność, musisz jednak pomyśleć o odpowiednim sprzęcie, który poradzi sobie w każdych warunkach. Jak wybrać drukarkę do firmy?

Drukarka atramentowa czy laserowa?

Jak mówi nam ekspert z firmy Renwex, wyróżnia się dwa główne rodzaje drukarek. Są to drukarki atramentowe i  laserowe.  Te pierwsze są najpopularniejsze na rynku i wykorzystują do druku tusz, który jest dostarczany na kartkę papieru przez niewielkie dysze, znajdujące się w urządzeniu.

Drukarki laserowe z kolei do procesu drukowania wykorzystują lasery, które nanoszą toner na papier i utrwalają wydruk przy użyciu ciepła. Dzięki temu oferuje wysoką jakość wodoodpornego wydruku oraz niezwykłą szybkość podczas drukowania czy kopiowania papieru.

Wybierając drukarkę do firmy, warto zwrócić uwagę na cenę. Najtańsze są te atramentowe, a ceny prostych modeli zaczynają się już od 200 do 300 zł. Im większy budżet, tym lepszy model można zakupić. Każda drukarka atramentowa wykonuje zarówno wydruki czarno-białe, jak i kolorowe, jest to z pewnością bardzo wygodne, kiedy od czasu do czasu chcemy wydrukować coś w kolorze. Kupując drukarkę laserową, należy nastawić się na wyższe koszty – najtańsze modele drukujące tylko na czarno kosztują około 300-400 złotych, a te oferujące także wydruki kolorowe to jeszcze większy wydatek.

Koszty eksploatacji drukarek – którą wybrać?

Rozważając zakup drukarki, koniecznie należy brać pod uwagę także koszty utrzymania. Niestety, ale ceny tonerów, zamienników, jak i oryginalnych, są o wiele wyższe niż tuszu do drukarki. Użytkownicy domowi z tego powodu często wybierają tańsze w eksploatacji drukarki atramentowe. Firmom jednak nie opłaca się wybieranie ich, bo, mimo że tusz wydaje się o wiele tańszy, to też bardzo szybko się kończy – tonery do drukarek laserowych oferują o wiele więcej wydruków. Koszty eksploatacji można jednak obniżyć, wystarczy wybierać zamienniki tuszów do drukarek i tonerów.

Zakup drukarki laserowej jest dobrym wyborem dla firm, szczególnie wtedy, kiedy nie ma potrzeby drukowania dokumentów w kolorze i zadowoli ich model drukujący na czarno. Chociaż koszt zakupu i tonerów jest wyższych, to w zamian otrzymuje się wysoką wydajność!