Chcesz, żeby Twoje e-maile reklamowe zwracały uwagę? Szukasz sposobu na większy współczynnik otwieralności? Często pierwszym elementem, który widzi Twój potencjalny klient, jest – temat, czyli tytuł wiadomości. To często właśnie w nim tkwi klucz do sukcesu. Dowiedz się, jak stworzyć chwytliwy temat maila i zwiększyć konwersję.

Dlaczego temat e-maila jest taki ważny?

Co najpierw widzi odbiorca maila? Właściwie tylko trzy rzeczy: adres lub nazwę nadawcy, pierwsze słowa wiadomości oraz – to, co dziś będzie nas najbardziej zajmować, czyli temat.

Temat e-maila jest kluczowym elementem, który spełnia dwie podstawowe funkcje:

  • Po pierwsze: informuje, o czym jest dana wiadomość.

  • Po drugie: zachęca do otworzenia tej wiadomości.

Skoro czytasz ten artykuł, to wiesz, że nie jest łatwo stworzyć dobry tytuł, który popchnie do przodu Twój e-mail marketing. Musisz jasno i atrakcyjnie przekazać, czego dotyczy zawartość elektronicznego listu. W dodatku ogranicza Cię liczba znaków, bo przecież chcesz, żeby temat w całości wyświetlał się w skrzynce odbiorczej Twojego potencjalnego klienta.

Dlatego przygotowaliśmy 10 wskazówek, które pomogą Ci napisać dobrze skrojony i chwytliwy temat. Zaczynamy!

1. Pisz krótko

Jak długi powinien być temat maila? Nie ma co ukrywać, że najlepiej sprawdzają się te krótkie. Jeśli uda Ci się zmieścić w 4-5 wyrazach, będzie super. Niektórzy piszą, że najlepiej użyć nie więcej niż 10 znaków. Chodzi przede wszystkim o to, żeby odbiorca mógł przeczytać cały tytuł i od razu wiedzieć, o co mniej więcej chodzi.

2. Intryguj

Napisaliśmy „mniej więcej”, bo czasami dobrze wzbudzić w odbiorcy ciekawość i dodać nutkę najemniczości: np. „Mamy dla Ciebie mały upominek”, „Sprawdź, co możesz wygrać” albo "Czy wiesz, że...".

3. Zadawaj pytania

Popularne i skuteczne są także pytania: „Czy Twoja firma używa tego programu?”, „Jak Google ocenia Twoją stronę?” itp.

4. Używaj CTA

Niezawodne są również wezwania do działania, czyli CTA (Call to Action). Wszystkie „sprawdź”, „dowiedz się” czy bardziej wyszukane „rzuć okiem” albo „wejdź w to z nami”.

5. Korzystaj z liczb

Jakoś tak jest, że lubimy tytuły z liczbami, więc jeśli szukasz pomysłów na temat mailingu, może warto postawić na coś w stylu: „10 sposobów na…” albo „Zarób X w ciągu Y”.

6. Nawiązuj do bieżących wydarzeń

Żeby złapać wspólny język, warto odwoływać się do tego, co dzieje się na świecie (tzw. Real-Time Marketing – RTM). Dlatego wplataj do swoich wiadomości nawiązania do wydarzeń sportowych, świąt lub innych aktualności, którymi żyje Internet i rzeczywistość.

7. Personalizuj

Odbiorca poczuje się wyróżniony, gdy zwrócisz się do niego bezpośrednio po imieniu: „Oto prezent dla Pana, Panie Janie” albo „Pani Aniu, czy nie czas zmienić opony?”.

8. Stwórz atmosferę ulotności

„Teraz albo nigdy”, „Tylko dziś” albo „Jeszcze tylko przez dwa dni” – wszystkie tego typu zwroty zachęcają do szybkiej reakcji. Skorzystaj z nich, by zwrócić uwagę odbiorców i poprawić konwersję.

9. Odwołuj się do statystyk

Już wspominaliśmy o liczbach, ale warto użyć ich także w kontekście tzw. społecznego dowodu słuszności. Np. „3/4 naszych klientów wybrało ten produkt” albo „85% kierowców używa tego środka”.

10. Nawiązuj do historii zakupów

Jeśli wiesz, że Pan Robert kupił u Ciebie czytnik e-booków, poleć mu w tytule e-maila eleganckie etui do tego modelu. W ten sposób budujesz więź z klientem i odwołujesz się do jego ewentualnych potrzeb.

Jak stworzyć skuteczny temat maila? Podsumowanie

To, co właśnie przeczytałeś to tylko wskazówki, które mogą naprowadzić Cię na właściwą drogę. Najwięcej o skutecznym marketingu e-mail dowiesz się z praktyki.

Tak więc próbuj: badaj, co podoba się Twojej grupie docelowej, analizuj statystyki klikalności, sprawdzaj, jakie tematy budzą zainteresowanie, a które przechodzą bez echa. Każda firma ma swoich, niepowtarzalnych klientów.

Jeśli potrzebujesz wsparcia w e-mailingu albo szukasz sprawdzonych baz danych, zgłoś się do doradców internetowych WeNet, którzy wiedzą, jak prowadzić komunikację z klientami i dysponują pokaźnym zbiorem kontaktów.