Rzetelne prowadzenie księgowości to jeden z kluczowych czynników determinujących poprawną pracę przedsiębiorstwa. W czasie rejestrowania działalności musisz podjąć szereg decyzji, które będą miały wpływ na przyszłość Twojego biznesu. Jedną z nich jest sposób prowadzenia rachunkowości. Jeżeli dopiero zaczynasz działalność, skorzystaj z usług biura rachunkowego ABC. Uniknij najczęstszych błędów przy rozliczaniu podatku!

Prowadzenie ksiąg rachunkowych przez biuro

Powierzając swoje finanse biuru rachunkowego nie tylko czas oszczędzasz czas, ale eliminujesz ryzyko błędów, a co za tym idzie – kar skarbowych. Biuro rachunkowe ABC posiada certyfikat Ministra Finansów oraz ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej, dlatego nie musisz obawiać się o finansowe skutki nierzetelnych rozliczeń. Samodzielne prowadzenie ksiąg rachunkowych wymaga dużego zaangażowania i wiedzy na temat prawa podatkowego.

Wśród największych grzechów przedsiębiorców możemy wymienić m.in. brak terminowych wpłat podatku lub zaliczki, błędy w przenoszeniu danych czy odliczenia przekraczające dochód. Osoby prowadzące własną działalność często zaniżają podatki, wliczając osobiste wydatki w koszty firmowe. Taka praktyka jest niezgodna z przepisami i zagrożona karami finansowymi

 – wyjaśnia księgowy z biura ABC.

Błędy w rozliczeniu podatku dochodowego

Istnieją dwie formy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych oraz zryczałtowany podatek dochodowy od przychodów ewidencjonowanych z niższą stawką. Przedsiębiorcy często nie mają świadomości, że prowadzona przez nich działalność nie uprawnia do korzystania z niższych stawek. Z pomocą specjalisty z biura ABC zweryfikujesz, na jakich zasadach możesz się rozliczać i jak odliczać straty z lat ubiegłych. Księgowy wyjaśni Ci także, które załączniki powinny zostać dołączone do zeznania oraz pomoże w ich poprawnym wypełnieniu. Jeżeli nie chcesz popełniać błędów, które mogą Cię drogo kosztować, nie bój się korzystać z pomocy ekspertów!