W ramach zarządzania nieruchomościami, Kamidom Zarządzanie Nieruchomościami Marzena Stawicka oferuje klientom kompleksową obsługę formalno-prawną. Jest to niezwykle istotna część procesu zarządzania, gdyż poprawność i zgodność z aktualnymi przepisami prawa mają kluczowy wpływ na prawidłowe funkcjonowanie nieruchomości. Z tego artykułu dowiesz się, co oferują specjaliści w tej dziedzinie.

Zarządzanie nieruchomościami – w czym pomogą ci specjaliści?

Zarządzanie nieruchomościami w ofercie firmy Kamidom obejmuje przede wszystkim obsługę formalno-prawną, w tym ustalanie aktualnego stanu prawnego i faktycznego nieruchomości oraz zarządzanie dokumentacją zgodnie z obowiązującymi przepisami. Ponadto przedsiębiorstwo przygotowuje do akceptacji zleceniodawcy propozycje treści umów niezbędnych do realizacji zadań wynikających z niniejszej umowy, a także zajmuje się zawieraniem i rozwiązywaniem umów związanych z realizacją ww. zadań z kontrahentami zaakceptowanymi przez zleceniodawcę.

Drugim istotnym obszarem działalności Kamidom Zarządzanie Nieruchomościami Marzena Stawicka jest zarządzanie techniczne. Właściwe prowadzenie i przechowywanie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej dla danej nieruchomości to podstawa efektywnego zarządzania. Firma zleca kontrolę techniczną i okresowe przeglądy nieruchomości oraz urządzeń stanowiących jej wyposażenie zgodnie z wymogami prawa budowlanego. Podejmuje również działania związane z konserwacją, bieżącymi naprawami i usuwaniem awarii oraz ich skutków.

Planowanie remontów i modernizacji na podstawie rocznego planu gospodarczego przyjętego przez zleceniodawcę to kolejna odpowiedzialność spoczywająca na firmie zarządzającej nieruchomościami. Kamidom organizuje i prowadzi zapytania ofertowe na prace remontowe i modernizacyjne, a także dba o kontrolę i nadzór nad wykonywanymi pracami.

Zarządzanie finansowo–księgowe i eksploatacyjne

Kolejnym aspektem zarządzania nieruchomościami jest obszar finansowo–księgowy. Kamidom Zarządzanie Nieruchomościami Marzena Stawicka podejmuje się ubezpieczenia nieruchomości, dokonywania rozliczeń i płatności za roboty lub usługi oraz prowadzenia pozaksięgowej ewidencji kosztów zarządu nieruchomością wspólną, zaliczek uiszczanych na pokrycie tych kosztów, a także rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości. Firma otwiera i zamyka rachunki bankowe dla nieruchomości, dokonuje rozliczeń poprzez rachunek bankowy, dba o pobieranie, windykację i kontrolę należnych opłat oraz przygotowuje roczne plany gospodarcze i sporządza roczne sprawozdania finansowe.

W ramach zarządzania eksploatacyjnego, Kamidom Zarządzanie Nieruchomościami Marzena Stawicka przeprowadza częste wizytacje nieruchomości oraz zleca utrzymanie porządku i czystości terenów. Firma zapewnia także dostawy energii cieplnej, elektrycznej, wody, odprowadzenia ścieków i innych mediów oraz zajmuje się wynajmem pomieszczeń w nieruchomości.

Współpraca z właścicielami lokali obejmuje organizowanie i prowadzenie głosowania nad uchwałami wspólnoty, prowadzenie i bieżące aktualizowanie danych kontaktowych do właścicieli lokali oraz przygotowywanie, zwoływanie i obsługę zebrań wspólnoty zgodnie z wymogami ustawy o własności lokali. Dodatkowo firma wydaje poświadczenia/zaświadczenia dla użytkowników nieruchomości oraz reprezentuje klienta na podstawie pełnomocnictwa w zleconych sprawach.