Biuro podatkowo-księgowe TAX & FINANCE ma swoją siedzibę w małopolskiej miejscowości Lipie,  w gminie Gródek nad Dunajcem. Jednakże wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, usługi świadczone są również w sposób mobilny, z możliwością dojazdu do klienta pod wskazany adres. Czym zajmuje się firma prowadzona przez Katarzynę Ślęzak-Domek? Jak już sama nazwa sugeruje, zapewnia wsparcie w dziedzinie księgowości, rozliczeń podatkowych, a także w bieżącej obsłudze kadrowo-płacowej firm.  Usługi świadczone przez biuro  skierowane są  głównie do małych i średnich przedsiębiorstw. Warto, zatem zapoznać się z naszym przeglądem oferty tego biura.

Podstawowe usługi księgowe

Biuro rachunkowe TAX & FINANCE Katarzyny Ślęzak-Domek dysponuje szeroką ofertą. Jej przegląd zaczynamy od podstawowych usług. Należy do nich obsługa wszelkich spraw kadrowo-płacowych małych i średnich firm. Mamy tu na myśli wszystkie czynności związane z zatrudnieniem pracownika w firmie tj.: zawieranie umów, zgłoszenia do ZUS, prowadzenie akt osobowych, wyliczanie wynagrodzeń i należnych od nich składek ZUS, składanie miesięcznych deklaracji w ZUS, pomoc w prowadzeniu ewidencji czasu pracy, rozliczenia roczne osób zatrudnionych z US. Kolejne ważne działania to:

  • pomoc w zakładaniu firmy,

  • pomoc w wyborze odpowiedniej formy opodatkowania,

  • porady dotyczące księgowości,

  • bieżąca obsługa księgowa firm i osób fizycznych.

Nie każdy rozpoczynający działalność gospodarczą lub już działający przedsiębiorca jest biegły w przepisach podatkowych. Usługi świadczone przez TAX & FINANCE pozwolą uniknąć podejmowania błędnych decyzji. Co wchodzi w zakres bieżącej obsługi księgowej oferowanej przez biuro Pani Katarzyny?

Formy księgowości i deklaracje podatkowe

Z kim współpracuje biuro? Zajmuje się sprawami, w ujęciu księgowo-podatkowym, spółek różnego typu, osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, a także osób prawnych decydujących się na działalność nierejestrowaną. 

TAX & FINANCE prowadzi dla klientów pełną księgowość lub jej uproszczoną wersję. O tym, którą należy zastosować decyduje przede wszystkim forma prowadzenia działalność lub roczny przychód netto danego podmiotu. Obowiązek prowadzenia ksiąg handlowych regulowany jest Ustawą z 29 września 1994 roku o rachunkowości (Dz. U. 1994 Nr 121 poz. 591). Powołując się na  art. 2 ust. 1, do wyboru tej formy rozliczeń zostały zobligowane następujące podmioty:

  • spółki handlowe(osobowe i kapitałowe, organizacje) i spółki cywilne, których przychody netto w minionym roku obrotowym przekroczyły 2 mln euro,

  • osoby fizyczne, spółki cywilne osób fizycznych, spółki jawne osób fizycznych i spółki partnerskie również z zastrzeżeniem, że przychód netto za rok poprzedni osiągnął, co najmniej równowartość 2 mln euro,

  • przedstawicielstwa firm zagranicznych,

  • jednostki samorządowe, takie jak powiaty, gminy,

  • banki i instytucje finansowe działające na podstawie prawa bankowego lub przepisów dotyczących obrotu papierami wartościowymi.

Wszystkie podmioty wymienione powyżej mają obowiązek prowadzenia ksiąg handlowych, natomiast te, których ustawa o rachunkowości nie obejmuje, mogą dobrowolnie zdecydować się na tę formę rozliczeń.

Co jeszcze wchodzi w zakres usług biura? TAX & FINANCE zajmuje się:

  • prowadzeniem niezbędnej dokumentacji/rejestrów/deklaracji na potrzeby rozliczeń z US czy ZUS;

  • weryfikacją dokumentacji pod względem merytorycznym oraz formalnym;

  • ewidencją majątku firmy oraz jego wyposażeniem;

  • prowadzeniem ksiąg przychodów i rozchodów;

  • prowadzeniem ewidencji ryczałtowej;

  • współpracą i reprezentowaniem klienta w urzędach tj. ZUS czy US;

  • sporządzaniem bilansów i sprawozdań finansowych na potrzeby różnych instytucji.

Czas na krótkie podsumowanie naszego przeglądu działań firmy Katarzyny Ślęzak-Domek. Oferta obejmuje kompleksowe i profesjonalne wsparcie księgowe dla osób prowadzących działalność gospodarczą. Pozwala przedsiębiorcom skupić się wyłącznie na rozwijaniu swojego biznesu, cieszyć się jego sukcesami i planowaniem lepszej przyszłości.