Polskie produkty na rynkach międzynarodowych stają się coraz bardziej konkurencyjne. Eksport dotyczy jednak głównie krajów europejskich. Tymczasem rodzimi producenci mają wystarczające zasoby, by podbijać również rynki w Azji i Afryce. Najlepszą formą zapoznania potencjalnych klientów z nową ofertą jest uczestnictwo w targach. Można osobiście reprezentować podczas nich firmę lub skorzystać z wygodnego outsourcingu.

Targi międzynarodowe - przygotuj rynek afrykański i azjatycki na twoje produkty

Polscy przedsiębiorcy, planując ekspansję na rynki zagraniczne, myślą przede wszystkim o eksporcie do krajów europejskich. Z tej przyczyny rynek afrykański i azjatycki wciąż nie jest zaznajomiony z dobrej jakości ofertą polskiej produkcji. Zaledwie kilka procent firm z Europy zdecydowało się na ten krok. Możliwości konkurencji z firmami na innych kontynentach są jednak ogromne.

Przed rozpoczęciem sprzedaży dla klientów z Afryki i Azji, konieczne jest zbadanie zainteresowania marką. Doskonałą do tego okazją jest uczestnictwo w targach międzynarodowych. Jak zauważają doradcy z brzeskiej firmy Everel - badania przeprowadzone przez australijskie stowarzyszenie Exhibition&Events pokazują, że aż 15% osób, które odwiedza stoiska, jest zainteresowana współpracą. Pozostali zbierają informacje o produktach, nowościach i samym rynku. Już więc w zaledwie kilka dni można pozyskać kilku klientów, którzy pozwolą sprawnie rozpocząć działalność na nowym - nieznanym dotąd - terytorium.

Jak zbudować przykuwające uwagę stoisko na targach międzynarodowych? Przede wszystkim zrezygnować z tych liniowego typu. Są one co prawda tanie, ale niczym się nie wyróżniają, przez co osoby, potencjalnie zainteresowane ofertą mogą go nawet nie zauważyć. Zdecydowanie lepszym wyborem będą stoiska półwyspowe, wyspowe lub przejściowe, które niejako otaczają klienta marką - można podejść do nich z każdej strony, dokładnie zapoznać się z prezentowanymi informacjami i oderwać wzrok od tego, co pokazuje konkurencja.

Niezwykle ważne jest również jakie informacje zostaną zaprezentowane odbiorcom. Należy zadbać o to, by nie było zbyt wiele danych, ponieważ ich przyswojenie będzie zbyt dużym wyzwaniem. Warto więc zadbać o kluczowe dane o rozwoju firmy, produktu, sukcesach i planach na przyszłość. Pomocne mogą okazać się przejrzyste foldery informacyjne, które klient zainteresowany współpracą będzie mógł zabrać ze sobą, by bardziej szczegółowo zaznajomić się z dotychczasową działalnością przyszłego partnera biznesowego.

Nie musisz zostawiać firmy bez opieki - skorzystaj z usług reprezentanta!

Przygotowując się do wejścia na rynek afrykański i azjatycki, polscy przedsiębiorcy muszą liczyć się z ogromem pracy związanej z koniecznością opracowania nowych strategii sprzedaży i budowy wizerunku marki, z którym mogliby się utożsamić nowi klienci. Ilość obowiązków może wydawać się nie do pogodzenia z potrzebą uczestnictwa w targach międzynarodowych. Ponieważ jest to jednak niezwykle ważne dla pozyskiwania nowych odbiorców, warto skorzystać z usług outsourcingowych. Osoba zarządzająca firmą nie musi wówczas opuszczać kraju - w jej imieniu na targach pojawi się reprezentant przedsiębiorstwa.

Warto zdecydować się na taką usługę zewnętrzną, która kompleksowo zajmie się ekspansją na rynek Afryki i Azji: przygotuje stoisko na targach międzynarodowych, a w dalszej kolejności zajmie się transportem produktów na sprzedaż. Rozwiązanie to ma swoje ekonomiczne uzasadnienie - nie ma potrzeby organizowania osobnego działu sprzedaży w firmie ani zatrudniania dodatkowego personelu, ponieważ wszystkie obowiązki przejmie na siebie usługodawca outsourcingowy. To również gwarancja, że korzysta się z wiedzy eksperta, który wprowadza z sukcesem na nowy rynek nie pierwszą już firmę.