Czasy, gdy jako wizytówka rozumiany był jedynie nadruk z nazwą i logo firmy na sztywnym papierze już dawno minęły. Dzięki możliwościom, jakie daje nam zastosowanie druku offsetowego, wizytówka Twojej firmy może przyciągać wzrok i stanowić jeden z najlepszych materiałów reklamowych. Zobacz, jaki wpływ ma wizytówka na odbiór firmy i jakie wizytówki wybierają nowocześni przedsiębiorcy!

Jakość wizytówki – dlaczego jest tak istotna?

Wizytówka jest materiałem promocyjnym Twojej firmy. To od jej wyglądu i jakości wykonania zależy, w jaki sposób potencjalny klient odbierać będzie Twoje przedsiębiorstwo, dlatego nie warto oszczędzać w tej kwestii. Papierowe wizytówki, choć nierzadko eleganckie nie są najlepszym wyborem, ze względu na ich niską wytrzymałość i szybkie niszczenie. Zdecydowanie lepiej jest postawić na wizytówki wykonane z plastiku, które znaleźć możesz np. w ofercie firmy Polskie karty sp. z.o.o. – producenta kart plastikowych, w tym wyjątkowych wizytówek.

Jakie wizytówki trafiają w gusta klientów?

Przede wszystkim wizytówka powinna być stylowa i nie kojarzyć się z taniością i niską jakością – to warunkuje, jak klient odbierać będzie usługi Twojej firmy. Ponadto, powinna nawiązywać do Twojej działalności – nie tylko poprzez umieszczoną na niej nazwę firmy, ale również całą stylizację, a nawet materiał. Bo najczęściej wybieranych przez przedsiębiorców rodzajów wizytówek zaliczyć możemy:

  • wizytówki brokatowe – złote, srebrne lub perłowe wizytówki, które mienią się brokatem, ciężko jest zapomnieć. Efekt taki uzyskuje się za pomocą dodatku specjalnej metalicznej farby w kolorze złotym, srebrnym lub perłowym. Tego typu wizytówki kojarzą się z prestiżem i zapadają w pamięć;
  • wizytówki z lakierem wybiórczym – prezencja wizualna jest bardzo istotna, ale w zapamiętywaniu dużą rolę potrafią grać również inne zmysły. Z tego względu jednym z najczęściej wybieranych rodzajów wizytówek są te pokryte lakierem wybiórczym, wyczuwalnym pod palcami. Umieszcza się go zazwyczaj na logo lub innych istotnych elementach Twojej wizytówki;
  • wizytówki matowe, gładkie czy chropowate? – wybór należy do Ciebie, warto jednak zlecić firmie wykonującej dla Ciebie wizytówki dodatkową laminację, która doskonale ochroni ją podczas użytkowania. Standardem jest laminowanie wizytówek na błyszcząco, jednak do wyboru masz również laminację matową gładką lub chropowatą;
  • wizytówki przezroczyste – to w ostatnich latach hit, na który decyduje się wiele firm. Daje to stylowy efekt, kluczowa jest tu jednak jakość wykonania, dlatego warto powierzyć to zadanie prawdziwym specjalistom. Projektując grafikę do swojej przezroczystej wizytówki, pamiętaj, że możliwy jest też zadruk białym kolorem - dzięki temu dane z awersu nie będą widoczne na rewersie, co zwiększy jej czytelność. Aby uniknąć zarysowań, wykończenie takiej wizytówki powinno być matowe.;
  • wizytówki z tłoczonymi danymi – to kolejna opcja skupiająca się nie tylko na wyglądzie, ale również odczuciach sensorycznych. Wizytówka przypominająca kartę kredytową będzie dla klientów łatwa do odszukania, a zawarte na niej dane kontaktowe bardzo czytelne.

 

Warto zdecydować się na nowoczesny typ wizytówki firmowej, ponieważ ma ona bezpośredni wpływ na to, jak Twoją firmę odbierają klienci.