Placówki takie jak Kancelaria Notarialna Anny Muzyk to miejsce, gdzie możemy skorzystać z pomocy specjalistów w kwestii sporządzania dokumentów prawnych. Pracę takich firm regulują przepisy zawarte w ustawie Prawo o notariacie z 14 lutego 1991 roku. Warto zatem dowiedzieć się więcej na ich temat. Jakie usługi świadczy kancelaria? Kto może z nich skorzystać? Te kwestie rozjaśniamy w poniższym artykule.

Zakres czynności notarialnych

Kim jest notariusz? To specjalista bądź specjalistka, którzy świadczą usługi w sprawach związanych z tworzeniem dokumentów prawnych. Chodzi tu przede wszystkim o akty notarialne czyli pisma potwierdzające dokonanie danej czynności prawnej. Kancelarie oferują szeroki zakres czynności notarialnych dla osób prywatnych oraz firm, które potrzebują wsparcia w realizacji różnego rodzaju transakcji czy formalności.

Najważniejszym zadaniem notariusza jest sporządzanie aktów notarialnych, które są urzędowymi dokumentami o mocy prawnej. Wśród nich znajdują się:

  • umowy najmu okazjonalnego,

  • umowy kupna i sprzedaży nieruchomości,

  • umowy darowizny mieszkania,

  • protokoły, poświadczenia,

  • protesty weksli oraz czeków.

Wspomnieć należy również o innych czynnościach notarialnych, takich działalność związana z europejskim poświadczeniem spadkowym czy zarządem sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej.

Notariusze, tacy jak Anna Muzyk, zajmują się także przechowywaniem papierów wartościowych, pieniędzy oraz danych na informatycznym nośniku danych. Przygotowują odpisy, wyciągi dokumentów oraz wypisy. Specjalistka może również sporządzać projekty oświadczeń, aktów i innych dokumentów, a także realizować inne czynności wynikające z odrębnych przepisów prawa.

Kiedy trzeba skorzystać z usług notariusza?

Warto wiedzieć, że Kancelaria Notarialna Notariusz Anny Muzyk to miejsce, w którym możemy skorzystać z usług notarialnych niezbędnych podczas podpisywania umowy kupna-sprzedaży nieruchomości. Jak również umowy darowizny i dożywocia czy sporządzania intercyzy małżonków. Dzięki wsparciu specjalistki, wszystkie dokumenty będą odpowiednio przygotowane, co przełoży się na pełne zabezpieczenie interesów stron w przypadku ewentualnej rozprawy sądowej.

Kolejną formą działalności tego biura jest sporządzanie testamentów oraz odwoływanie wcześniej przygotowanych. Jego kompetencje obejmują także poświadczanie zgodności kopii z oryginałem, podpisu oraz pełnomocnictwa. To ważne dla zapewnienia prawidłowości oraz legalności dokumentów, które mają wpływ na nasze życie prywatne czy zawodowe. Warto podkreślić, że wszystkie dokumenty sporządzane przez kancelarię pozostają w jej siedzibie. Jednakże strony mają możliwość uzyskania dowolnej ilości wypisów z aktu notarialnego, co jest niezbędne w przypadku prowadzenia różnych spraw administracyjnych czy sądowych.