O profesjonalizmie oraz wieloletnim doświadczeniu firmy świadczą detale. Ważne są nie tylko oferowane usługi czy referencje, ale też dodatkowe nośniki, które pozwalają na identyfikację wizualną i wpływają pozytywnie na jej wizerunek. Papier firmowy to tradycyjny  środek do korespondencji, a zatem listów, faktur, pokwitowań czy umów. Jak wobec tego powinna wyglądać papeteria? Jak ją zaprojektować?

Z czego powinien się składać projekt firmowego papieru?

Wzór papieru firmowego powinien przede wszystkim zawierać logo Twojej firmy, dane kontaktowe, a także tzw. claim (krótki opis precyzujący działalność firmy) bądź CTA (Call to Action – hasło nawołujące odbiorcę do reakcji, np. odwiedzin na stronę www lub zapoznania się z ofertą). Oprócz tego wybrane kolory i układ muszą korespondować z identyfikacją wizualną marki. Projekt może być zarówno minimalistyczny i elegancki, jak i bardziej oryginalny. Zazwyczaj wykonuje się go na specjalnym papierze offsetowym (preprint 90 g). Może być użyty do ponownego zadrukowania. Cechuje się trwałością, estetyką, a jego zastosowanie pozwala na odwzorowanie bogatej palety kolorystycznej. Jego zaprojektowanie najlepiej zlecić firmom zajmującym się profesjonalną produkcją papieru lub agencjom reklamowym. Grafik dzięki znajomości specyfiki przedsiębiorstwa oraz najnowszych tendencji w grafice stworzy idealną wizytówkę.

Szablony papieru firmowego

Profesjonalne agencje reklamowe, drukarnie czy inne specjalistyczne firmy umożliwiają wybór pomiędzy różnego rodzaju szablonami w szerokiej gamie kolorystycznej. Ciekawą opcją są dostępne w Internecie darmowe generatory do projektowania. Wystarczy tylko wpisać dane – nazwę jednostki, lokalizację, numery i skorzystać z opcji poglądu. Możliwe jest przy tym wybranie wersji np. klasycznej czarno-białej lub kolorowej. Dostępny jest także wybór pomiędzy różnymi rodzajami papieru, w tym ofertowego, korespondencyjnego czy do dokumentów. Dobrze jest jednak wybrać prostą szatę graficzną, która nie przesłoni treści. Wybrany wzór powinien przy tym spełniać parę istotnych warunków. Przede wszystkim powinien motywować i zapraszać do skorzystania z usług.

Na co jeszcze zwrócić uwagę?

Przy wyborze artykułu reklamowego, jakim niewątpliwie jest papier, trzeba zwrócić uwagę na 3 kwestie. W związku z tym trzeba sobie zadać pytania o charakter działalności firmy,  jej wizerunek (identyfikację wizualną) oraz cel (rynek, klienci i środki przekazu). Pozwoli to na ustalić projekt graficzny i jego opracowanie przez grafika. W razie jakichkolwiek wątpliwości specjalista z pewnością doradzi, jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla Twojej działalności.

Korzyści z posiadania firmowego papieru

Artykuły i materiały biurowe to podstawa każdego wyposażenia zakładów pracy. W związku z tym warto zadbać o komunikację z kontrahentami czy partnerami biznesowymi i wybrać firmowy papier. Zaprojektowana papeteria będzie budować wizualną identyfikację marki. W ten sposób dokumenty i prowadzona korespondencja będzie mieć jednolitą szatę graficzną. Dzięki niemu możliwa jest także stała reklama firmy, budowanie pozytywnego wizerunku oraz wyróżnienie jej na tle innych  konkurencyjnych przedsiębiorstw. W związku z tym jego wybór powinien być przemyślany i zgodny z innymi materiałami reklamowymi. Poza tym jest to niedroga forma pozwalająca na reklamę. Co ciekawe, istnieje możliwość zaimportowania firmowej papeterii do Worda. Wystarczy tylko gotowy projekt graficzny i opcja „znaku wodnego”. Warto jednak skorzystać z profesjonalnej pomocy.