Większość ludzi to wzrokowcy, co znaczy, że lepiej przetwarzają  i zapamiętują informacje, które zobaczą. Dlatego tak wiele mówi się w reklamie i marketingu o wyróżnieniu firmy na tle konkurencji – również pod kątem wizualnym. Neony to coś, co przy wejściu stosują zarówno wielkie korporacje, jak i niewielkie lokalne przedsiębiorstwa. Ta metoda znakowania cieszy się ogromną popularnością – dowiedz się dlaczego.

Tradycyjne neony reklamowe

Ta metoda eksponowania logo firmy znana jest już od dekad. Dzięki swojej skuteczności i uniwersalności nadal jest chętnie stosowana przez przedsiębiorców, a firmy zajmujące się projektowaniem i wykonywaniem reklam świetlnych takie jak Hanak Reklamy Wizualne cieszą się zainteresowaniem i zaufaniem licznych klientów. W czym tkwi sekret neonów?

Przede wszystkim są one łatwe do spersonalizowania dla konkretnej firmy. Bez trudu można stworzyć szyld w dowolnym rozmiarze czy kształcie – logo, symbolu czy napisu. W jednym kolorze lub wielu, możliwości ograniczone są jedynie wyobraźnią projektanta i umiejętnościami wykonawców.

Neony mają nie tylko wymiar reklamowy, ale również praktyczny – dzięki nim lokal będzie widoczny nawet w nocy. To bardzo przydatne w przypadku pubów, barów, restauracji oraz wielu innych miejsc, które do późna przyjmują klientów. Podświetlane litery o wiele łatwiej przeczytać w mroku, istnieje zatem większa szansa, że ktoś zajrzy do takiego lokalu, nie zaś do nieoznakowanego w żaden sposób.

Niewątpliwą zaletą reklam świetlnych jest też ich estetyczny wymiar. Nowoczesny charakter i żywe kolory sprawiają, że neony doskonale pasują do krajobrazu miasta. Stanowią przy tym nie tylko praktyczne oznaczenie firmy, ale też atrakcyjną ozdobę fasady czy wnętrza budynku. Profesjonalnie oznakowana siedziba firmy to także wyraz jej prestiżu, a nic nie podkreśli go lepiej niż reklama świetlna.

Uniwersalne zastosowanie neonów

Najczęściej reklamę wizualną wykorzystują rozmaite firmy w celu wyróżnienia logo lub wyeksponowania usług oraz produktów. Lista przedsiębiorstw, które wykorzystują neony, jest nieskończona – nie ma branży czy działalności, która może lub nie może ich stosować. Równie dobrze sprawdzą się nad wejściem do kina, co w recepcji banku lub jakiejś korporacji. Ponadto reklama to nie jedyne przeznaczenie neonów.

Często wykorzystywane są jako medium dla sztuki przestrzennej – na przykład w formie instalacji neonowej zbudowanej w galerii sztuki lub jako ozdoba ustawiona z okazji Świąt Bożego Narodzenia. Artyści sięgają po neony z tych samych powodów, co przedsiębiorcy – ze względu na ogromne możliwości kreacyjne.