Jeśli duża ilość konsumentów zainteresuje się ofertą naszego punktu handlowego lub usługowego, sukces będzie murowany. Jest to trudne, ponieważ istnieje na rynku bardzo wiele atrakcyjnych miejsc z tej samej branży, co sprawia, że konkurencja rośnie.  Aby przyciągnąć klientów, należy skupić się na dotarciu do konkretnej grupy odbiorców – czyli zainwestować w reklamę. Bardzo często przyczyną upadku biznesu jest brak działań promocyjnych lub nieumiejętne prowadzenie takich działań.

Co powinna zawierać reklama?

Żaden produkt nie sprzeda się, jeśli klienci nie będą o nim wiedzieli lub usłyszą o nim niewystarczająco. Trzeba pamiętać o tym, że reklama musi być widoczna, wyróżniać się z otoczenia, aby przyciągać uwagę ewentualnych klientów. 

Reklama zewnętrzna trafia do nieograniczonej liczby odbiorców. Warto zainwestować głównie w takie nośniki jak: oświetlony panel, szyld, tablica. Jeśli każdy z tych wariantów będzie odpowiednio zaprojektowany, zapadnie podświadomie w pamięć przechodniom na długi czas.

Jaka reklama dobrze się sprawdzi?

Kaseton reklamowy zwraca na siebie uwagę i wyróżnia się z otoczenia. Szczególnie w pierwszych tygodniach montażu, ponieważ później przechodnie zaczynają przyzwyczajać się do znanego im widoku. 

Kasetony są skuteczną metodą reklamy. Ich podświetlenie pełni tutaj kluczową rolę, ponieważ są widoczne również rankiem, wieczorem i nocą. Dlatego czas kontaktu jest wydłużony w porównaniu ze zwykłymi reklamami, które są widoczne jedynie w dzień. Kiedy nadchodzi jesień i następuje zima, dni stają się krótsze, kasetony są szczególnie ważne, ponieważ widzimy je 24h na dobę.

Czasem decydującym elementem w wyborze reklamy jest otoczenie, w którym będzie się ona znajdowała. Należy pamiętać, że kaseton będzie skuteczny jedynie w miejscu, gdzie nie ma natłoku innych reklam. Jeśli nasz punkt handlowy jest umieszczony w pasażu, należy pomyśleć o innej metodzie reklamowania.

Warto zastanowić się nad tablicą LED, która skutecznie przyciąga uwagę. Jest to spowodowane bardzo dynamicznym przekazem, który nie pozwala na przyzwyczajenie się przechodniów do reklamy. Ponadto można zmieniać przekaz w zależności np. od pory dnia.

Świetnym sposobem jest wyświetlanie informacji promocyjnej i np. pogodowej albo czasowej. Wtedy przechodnie będą spoglądać na reklamę, kiedy zechcą dowiedzieć się ile jest stopni albo która jest godzina w danym momencie.

Reklama się opłaca, gdy jej koszt całkowicie się zwróci i przyniesie zyski. Aby wybrać najlepszą formę przekazu, warto zwrócić się o pomoc do specjalistów – Pr-Print Pracownia Reklamy Stanisława Pajdzik, z siedzibą w Lubomierzu.