Krzywe ścięcie, spalone włosy, niedokładna koloryzacja – światło lamp w salonie może mocno przekłamać rzeczywistość, a prawdziwe efekty pracy fryzjera zobaczymy dopiero w świetle dziennym. Jak ustrzec się przed włosową porażką i znaleźć fryzjera, który zapewni pełen profesjonalizm wykonywanych usług?

Higiena i wygląd salonu

Nowoczesny design to nie wszystko – patrz szerzej i wyłapuj detale. Kiedy czekasz na swoją kolej, zwróć uwagę na system pracy fryzjerów. Czy na pewno dezynfekują wszystkie narzędzia? Czy w okolicach foteli walają się włosy? Czy stanowiska są czyste i sterylne? Czy opakowania kosmetyków są utrzymane w nienagannej czystości? Higiena to absolutna podstawa i nie ma nic wspólnego z wystrojem salonu, dlatego nie sugeruj się czy przestrzeń jest świeżo wyremontowana, czy po lekkich „przejściach”.

Asortyment salonu fryzjerskiego

Przychodząc do salonu, zwróć uwagę na kosmetyki, którymi dysponuje fryzjer. Czy dobiera preparaty do indywidualnych potrzeb klientek? A może stosuje jeden i ten sam szampon, i odżywkę, do każdego rodzaju włosów? W mniejszych zakładach fryzjerskich często spotkamy okrojony asortyment i wąski wybór środków do stylizacji (najczęściej tych mocnych, które nie nadają się do cienkich, przesuszonych i odwodnionych włosów).  

Renomowane salony fryzjerskie, takie jak La Visage Anna Choszcz, dysponują szeroką gamą wysokiej jakości farb do włosów i profesjonalnych kosmetyków stylizacyjnych, które nie tylko utrzymują fryzurę, ale i dogłębnie odżywiają włosy i chronią ich strukturę.

Kolejność pracy – jak poznać dobrego fryzjera?

Małe zakłady fryzjerskie, oferujące okrojone usługi w atrakcyjnych cenach, często działają „taśmowo” i nie skupiają się na potrzebach klientów. Dobry fryzjer nie powinien od razu zapraszać klienta do stanowiska myjącego. Przed przystąpieniem do pracy należy ocenić stan włosów klientki i porozmawiać z nią o jej oczekiwaniach i potrzebach. Fryzjer, który od razu zaprasza klientkę do mycia, pokazuje brak profesjonalizmu.

Szacunek do klienta

Profesjonalny fryzjer powinien szanować prośby klienta i obcinać jego włosy zgodnie z pierwotnie przyjętym planem. Oczywiście, zdarza się, że prośby klienta są niemożliwe do zrealizowania, albo na tyle absurdalne, że dobry fryzjer podejmie próby negocjacji.

Czy życzenie klienta zawsze powinno być traktowane jako rozkaz? Oczywiście, że nie. Profesjonalista nie zgodzi się na radykalną zmianę koloru, np. z bardzo jasnego na kruczoczarny, ponieważ będzie świadomy, że tak gwałtowne zmiany szkodzą włosom i wyglądają niekorzystnie. Oceniając fryzjera, pamiętaj zatem, aby w pełni zrozumieć jego intencje i nie traktować odmowy jako afrontu.