Metoda Dennisona to gimnastyka mózgu. Dzięki niej uzyskuje się możliwość łatwiejszej nauki. Co więcej, technika przyczynia się do pobudzania rozwoju. Warto podkreślić, że jej istotną zaletą jest poprawa działania układu nerwowego. Uwalnia również od stresu. Stosowana jest często w przedszkolach jako sposób na aktywizację maluchów, a także wszechstronne pobudzanie rozwoju każdego dziecka. Dowiedz się więcej na temat metody Dennisona.

Co warto wiedzieć na temat metody Dennisona?

Technika Dennisona polega na wykonywaniu prostej gimnastyki mózgu przez kilkanaście minut dziennie, która poprawi komunikację i koncentrację. Ćwiczenia zostały opracowane przez Paula Dennisona. Ich celem podstawowym jest usprawnienie ciała, pobudzenie systemu nerwowego, a także rozładowanie stresu. Osoby poddane takiej rehabilitacji znacznie poprawią umiejętności pisania, czytania, mówienia, rysowania, a także sprawność ruchową. Co więcej, ćwiczenia przyczynią się do zapewnienia lepszego słuchu, wzroku, pamięci, koncentracji czy organizacji.

Jak dokładnie działa metoda Dennisona?

Zasadnicze znaczenie w przypadku metody Dennisona ma integracja umysłu oraz ciała. Wszystko to odbywa się za sprawą zorganizowanych ruchów. Wykorzystuje się tutaj trzy podstawowe założenia. Pierwsze dotyczy tego, że nauka stanowi przyjemną sferę działalności każdego człowieka. Ponadto w ludzkim ciele ukryte są blokady, które utrudniają przyswajanie wiedzy. Dlatego też koniecznie trzeba rozpoznać te blokady i je skutecznie usunąć. Jest to możliwe pod warunkiem odpowiednio przeprowadzonego treningu.

W tym celu niezbędne jest połączenie obu półkul mózgowych – podkreśla specjalista reprezentujący Przedszkole nr 10 w Malborku, które stosuje metodę Dennisona do pobudzania rozwoju maluchów. Muszą one ze sobą współdziałać. Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że każda półkula ma inne zadania do wykonania. Prawa strona mózgu odpowiada między innymi za takie aspekty jak uczucia, uczenie się, pamięć długotrwałą, percepcję czy zdolności artystyczne. Lewa półkula to natomiast analiza myśli, kontrola nad słowem, ośrodek mowy, słuchanie, a także pamięć krótkotrwała. Współpraca obu półkul sprawi, że szybciej będzie się przyswajać wiedzę i nowe fakty.

Przykład ćwiczenia

Przykładem takiego ćwiczenia może być rysowanie ósemek. W tym celu wyciąga się przed siebie lewą dłoń, zaciska pięść, wyciąga kciuk i płynnym ruchem rysuje się ósemki. Podczas ćwiczenia wodzi się oczami za ręką. Zadanie wpływa na koordynację wzroku, poprawia płynność pisania, czytania ze zrozumieniem i wiele innych.