Zarządcy oraz właściciele określonych budynków mają obowiązek prowadzenia książki obiektu budowlanego. Wiele osób słusznie oddaje to zadanie w ręce profesjonalistów, takich jak pracownicy firmy Eurodom sp. z o.o., którzy zajmują się także wykonywaniem wielu innych usług z zakresu zarządzania nieruchomościami. Przeczytaj poniższy artykuł i dowiesz się, co warto wiedzieć o prowadzeniu książki obiektu budowlanego.

Czym jest książka obiektu budowlanego?

Książka obiektu budowlanego bywa określana skrótowcem KOB. W istocie jest to po prostu zbiór dokumentów, często w formie zeszytu, opisujących różnego typu sytuacje i wydarzenia związane z użytkowaniem budynku. Przepisy określają to, jak dokładnie powinna wyglądać książka obiektu budowlanego – ma ona mieć format A4, a do tego musi być prowadzone w sposób trwały. Oznacza to, że należy wybrać zeszyt, który umożliwi jednolite prowadzenie książki obiektu budowlanego przez cały okres eksploatacji budynku. Poza zapiskami książka musi zawierać załączniki, takie jak na przykład dokumenty i protokoły potwierdzające wykonanie jakichś czynności.

Kto musi prowadzić książkę obiektu budowlanego?

Kwestie związane z prowadzeniem książki obiektu budowlanego uregulowane zostały przez § 2 Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie książki obiektu budowlanego. Jest tam napisane, że książkę należy założyć w dniu oddania budynku do użytku. Zarządca odpowiada za prowadzenie i przechowywanie jej w imieniu wspólnoty przez cały okres eksploatacji, wraz z pozostałą dokumentacją techniczną nieruchomości. Oczywiście istnieją obiekty budowlane, dla których nie trzeba prowadzić KOB. Są to na przykład wolnostojące domki jednorodzinne, obiekty budownictwa letniskowego i zagrodowego czy obiekty niewymagające pozwolenia na budowę.

Komu powierzyć prowadzenie KOB?

Prowadzeniem książki obiektu budowlanego mogą zająć się specjaliści z firmy Eurodom sp. z o.o. z Oświęcimia, która zajmuje się zarządzaniem nieruchomościami. Firma ma już lata doświadczenia i słynie z wykwalifikowanej kadry. W zakres świadczonych przez nią usług wchodzą między innymi: rejestracja wspólnoty mieszkaniowej, sporządzanie niezbędnych dla niej dokumentów, ubezpieczenie budynku, sporządzanie umów między wspólnotą a firmami, zwoływanie zebrań wspólnoty, i wiele innych. Odwiedź stronę internetową firmy i dowiedz się więcej!