Okres letni to idealny czas na organizację wydarzeń na świeżym powietrzu o różnym charakterze. Ich przygotowanie wymaga zaplanowania wielu rzeczy, a w tym dostępu do energii elektrycznej. O ile w obiektach zamkniętych nie ma z tym problemu, tak na otwartej przestrzeni nie jest to wcale tak oczywiste. Na szczęście istnieje możliwość wypożyczenia agregatów prądotwórczych. Co jednak należy wiedzieć o ich parametrach?

Specyfika eventów w plenerze

Wydarzenia na świeżym powietrzu stanowią domenę sezonu wakacyjnego. Pogoda wtedy szczególnie sprzyja temu, aby wyjść z domów i skorzystać z długich letnich wieczorów. I mowa tutaj nie tylko o dużych widowiskach typu festiwale muzyczne, ale także mniejsze widowiska kulturalno-sportowe. Ponadto do eventów plenerowych można także zaliczyć festyny, jarmarki czy uroczystości rodzinne – ślub, chrzciny, jubileusze. Niezależnie od charakteru oraz wielkości, każda z nich wymaga zaplanowania z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym.

Niezwykle istotną rolę odgrywają zawsze aspekty techniczne, a w tym także dostęp do energii elektrycznej. Oświetlenie oraz nagłośnienie to tylko jedne z wielu elementów, które wymagają źródła zasilania w postaci prądu i to w niemałych ilościach. Ponadto także ewentualne punkty gastronomiczne czy też polowe oddziały służb porządkowych, ratowniczych muszą mieć zapewniony dostęp do niego. Nie zawsze istnieje jednak możliwość podłączenia ich do lokalnej sieci. W takich okolicznościach jedyne wyjście stanowi wynajem agregatów prądotwórczych. Jednostki takie muszą być precyzyjnie dopasowane do warunków, w jakich mają pracować.

Dobór generatorów prądu

Na początku warto wspomnieć, że mogą one spełniać dwie funkcje: głównego zasilania bądź awaryjnego. Nawet jeśli miejscowa sieć energetyczna jest w stanie obsłużyć dane wydarzenie, zawsze lepiej być przygotowanym na nieoczekiwane problemy. Nieustanne przerwy spowodowane niedogodnościami związanymi z brakiem prądu odbiją się bowiem negatywnie na wizerunku organizatorów, jak i marce danego wydarzenia. W poprawnym zabezpieczeniu eventu nie ma znaczenia liczba wykorzystanych agregatów, ale ich moc czynna. W doborze właściwych urządzeń pomagają między innymi pracownicy firmy Eve Energy z Natolina. Zapotrzebowanie takie oblicza się na podstawie sumy maksymalnego poboru mocy wszystkich sprzętów z uwzględnieniem 30% zapasu. Należy jednak pamiętać, że agregaty to nie wszystko, aby zapewnić energię elektryczną. Równie istotną rolę odgrywa wystarczająca ilość przewodów, przedłużaczy oraz najazdów chroniących rozłożone kable w miejscach, gdzie poruszają się uczestnicy.