Czy można pracować w miejscu typu open space, gdzie wciąż dzwonią telefony i toczą się rozmowy biznesowe? Odpowiedź na to pytanie jest jednoznaczna – mimo, że to możliwe, bardzo trudno o koncentrację i efektywność pracowników. Dobrym sposobem, które pomoże w uzyskaniu większego komfortu pracy jest zastosowanie w biurze ścian działowych. Przeczytaj, jaki materiał najlepiej sprawdzi się do tego celu.
Koncentracja to podstawa – zalety ścian działowych
Telefony służbowe, pogaduszki ze współpracownikami, a nawet stukanie w klawisze komputera – to czynniki, które w skuteczny sposób potrafią rozproszyć pracowników i zmniejszyć ich zapał do pracy. Rozwiązanie, jakim są ścianki działowe, są więc coraz chętniej stosowane przez właścicieli korporacji i średnich czy małych biur. Wśród głównych zalet ścianek można więc wyróżnić:
- pochłanianie dźwięków,
- gwarancja prywatności - dzięki oddzieleniu od siebie stanowisk pracy np. szklanymi ściankami działowymi, personel będzie miał poczucie większej przestrzeni osobistej,
- pozytywny wpływ na jakość pracy,
- nowoczesny, estetyczny wygląd biura.
Jakie ścianki działowe wybrać?
Przedsiębiorcy, decydując się na zastosowanie ścianek działowych, stają przed wyborem, z jakiego materiału najlepiej je wykonać. Przy wyborze warto kierować się kilkoma kryteriami, a przede wszystkim ergonomicznością i estetyką. W związku z tym, materiał ścianek powinien być lekki, a jednocześnie wytrzymały na wszelkiego rodzaju uszkodzenia. Ważne są także jego parametry, które mają wpływ np. na możliwość zastosowania wybranych środków chemicznych. Dobrym pomysłem mogą okazać się ścianki wykonane ze szkła: z jednej strony bowiem dzielą przestrzeń, z drugiej zapewniają bieżący kontakt między pracownikami. Dodatkowo nie powodują efektu przytłoczenia wnętrz, lecz wręcz przeciwnie – pozwalają na dopływ światła do biura. Ważna jest również kwestia czyszczenia ścianek działowych – do szklanych elementów nie są potrzebne drogie środki chemiczne, a sam proces dbania o porządek nie jest w tym przypadku skomplikowany.