Czy remonty silników mają sens, a może lepie kupić nową część? Na czym polega naprawa układów wydechowych? Co wchodzi w zakres remontu zawieszenia? Znasz odpowiedzi na te pytania? Sprawdź, czy twoje opinie pokrywają się z tymi, które wydali doświadczeni mechanicy z firmy Auto Serwis Dimax – warsztatu samochodowego, specjalizującego się w naprawie zawieszenia oraz kompleksowych remontach samochodów.

Remonty aut są nieopłacalne – fałsz

Dokonując zakupu za kilka czy kilkanaście tysięcy złotych należy się liczyć ze świadomością, że trzeba będzie wykonać zdecydowanie więcej czynności niż tylko okresowego przeglądu samochodowego czy wymiany oleju.

W skrajnych przypadkach koszt usunięcia usterek czy wymiany konkretnych podzespołów może przekroczyć wartość rynkową pojazdu, nie jest to jednak regułą.

– wyjaśnia ekspert z firmy Auto Serwis Dimax, zajmującej się między innymi kompleksowymi remontami pojazdów oraz wulkanizacją.

Wiadomo oczywiście, że wraz z upływem czasu koniecznych napraw będzie coraz więcej, jeśli jednak poprzedni kierowca dbał o swój pojazd i nie dopuszczał do całkowitego uszkodzenia danego podzespołu, może się zdarzyć, że nowy właściciel dostanie w pełni sprawne auto – naprawa nie będzie wcale konieczna i ograniczy się na przykład jedynie do wymiany akumulatora samochodowego.

– dodaje ekspert.

Naprawa układu wydechowego polega na spawaniu tłumika – tak i nie.

W przypadku, kiedy w tłumiku lub rurze pojawił się ubytek, na przykład wybita przez kamień dziura, faktycznie wystarczy jedynie zespawanie tego elementu. Jeżeli jednak część rozpadła się w wyniku korozji, łatanie nic nie da i podzespół należy wymienić na nowy.

Automechanika obejmuje naprawę elementów mocujących tłumik i rurę wydechową oraz pękniętych kolektorów. Wymiany wymagają elementy całkowicie skorodowane, aluminiowe tłumiki o zardzewiałym poszyciu, niedrożne bądź rozkruszone katalizatory oraz tłumiki, w których uszkodzeniu uległ wkład.

– wylicza ekspert z firmy Auto Serwis Dimax, świadczącej kompleksowe usługi naprawy oraz remontów aut wszystkich marek.

Remont zawieszenia może kosztować nawet kilka tysięcy złotych – prawda

Wszystko zależy od tego, które elementy uległy uszkodzeniu. Zużyciu najszybciej ulegają sworznie, które kosztują kilkadziesiąt złotych. Wymiany może również wymagać końcówka drążka kierowniczego, która łączy przekładnię kierowniczą ze zwrotnicą. Kolejnym elementem są silentblocki. W tym przypadku do naprawy układu zawieszenie będzie konieczny specjalistyczny sprzęt oraz większa ilość czasu, dlatego kierowca zapłaci więcej. Najgorszą możliwością jest konieczność zamontowania całego nowego wahacza. Ceny tego elementu, w zależności od modelu auta, mogą być już trzycyfrowe.