Transport samochodowy jest najpopularniejszym rodzajem transportu. Pozwala na dostarczenie ładunku do odbiorcy w stosunkowo krótkim czasie i bez konieczności przeładowywania towarów. Z racji tego, że infrastruktura drogowa stale się rozwija, nie ma problemu z dotarciem drogą lądową do większości państw Unii Europejskiej, na terenie której trwa najbardziej intensywna wymiana towarów pomiędzy krajami członkowskimi. Żeby ją jednak uskutecznić, większość przedsiębiorców korzysta z pomocy firm transportowych. Na co zwrócić uwagę przy wyborze przewoźnika?

Kompleksowość usług

Osoby, które na co dzień nie zajmują się organizacją przewozów krajowych i zagranicznych, liczą na pełną pomoc w tym zakresie. Poszukując firmy transportowej, dobrze jest więc zwrócić uwagę na to, czy przewoźnik zajmie się całym procesem. Nie chodzi tylko o wyznaczenie możliwie najkrótszej trasy i dostarczenie ładunku na czas, ale o dobór odpowiedniego pojazdu ciężarowego, zabezpieczenie ładunku i ustalenie wszelkich kwestii logistycznych.

 Korzystając z usług firmy transportowo-spedycyjnej takiej jak np. Gid-Pol, klient może spać spokojnie. Dlaczego?  Ładunek jest w rękach jednego przewoźnika, który odpowiada za cały proces dostarczenia towaru do nadawcy. Dla klienta oznacza to też oszczędności, gdyż nie musi on podejmować współpracy z kilkoma przedsiębiorstwami naraz, by zrealizować dany transport.

Nowoczesny i różnorodny tabor

Dobra firma transportowa powinna dysponować nowoczesnym i zróżnicowanym taborem, co pozwoli dopasować pojazd odpowiednio do potrzeb klienta. Wszystkie pojazdy powinny spełniać normy europejskie, a w przypadku transportu towarów poza stary kontynent – swoiste dla państw, po których drogach tabor będzie się poruszać. Ponadto samochody ciężarowe, naczepy, ciągniki i inne elementy parku maszynowego muszą być sprawne techniczne, a co za tym idzie – przechodzić regularne przeglądy techniczne i być serwisowane wtedy, gdy tylko zajdzie taka potrzeba.

Wykwalifikowana kadra

Rola kierowcy w firmie spedycyjno-transportowej nie ogranicza się jedynie do prowadzenia pojazdu. Zadaniem pracownika jest również dbanie o bezpieczeństwo ładunku w czasie przewozu, w tym także ochrona przed kradzieżą. Ponadto kierowca musi doskonale orientować się w międzynarodowych zasadach ruchu drogowego i odpowiednio reagować w nieprzewidzianych sytuacjach np. wtedy, gdy zaistnieje nagła konieczność zmiany trasy. Jak widać ważne jest nie tylko odpowiednie przeszkolenie kierowcy, ale też jego doświadczenie.

Prestiż firmy

Stabilna pozycja firmy transportowej na rynku to najlepsza wizytówka danego przewoźnika. Przedsiębiorstwo, które nie realizuje swoich usług prawidłowo, nigdy nie zdobędzie zaufanych klientów, a to właśnie oni decydują o jego sukcesie. Warto więc zwrócić uwagę na zdobyte referencje, certyfikaty i opinie innych kontrahentów, którzy mieli okazję współpracować z wybranym przez nas przewoźnikiem. Pozwoli to nam uniknąć rozczarowań i upewnić się, co do słuszności swojej decyzji.