Prowadzenie prac budowlanych w obszarze mieszkalnictwa, czy drogownictwa wymaga użycia ciężkiego sprzętu, który, mimo że jest sprawny, mobilny wymaga przewiezienia na miejsce prowadzenia robót np. przez firmę Wronkop Tadeusza Wrony. Transport ponadnormatywny i drogowy, bo o nich mowa sporego przygotowania . O czym trzeba pamiętać przy wyborze przewoźnika?

Dlaczego transport ponadnormatywny jest konieczny?

Maszyny budowlane są stworzone do pracy z dużymi obciążeniami — nie są zbyt szybkie na drogach, ale na budowie nie ma lepszych “pracowników”. Jak dowiedzieliśmy się z jednej z firm transportowych świadczących usługi przewozu ponadnormatywnego — przedsiębiorstwie Wronkop Tadeusz Wrony, przewóz ich na specjalistycznych lawetach lub naczepach niskopodwoziowych jest opłacalny z kilku względów.

Mowa tu między innymi o oszczędnościach finansowych (głównie w obszarze paliwa spalonego przez samodzielnie poruszającą się maszynę), a także logistycznymi (skorzystanie z usług transportowych — zaoszczędzi czas, pozwoli trzymać się harmonogramu prac). Biorąc pod uwagę elementy konstrukcyjne, czasem o kolosalnych rozmiarach ich przewiezienie wymaga przede wszystkim doświadczenia, sama naczepa to połowa sukcesu.

Na czym polega specyfika transportu ponadnormatywnego?

Jak wynika z informacji uzyskanych ze wspomnianego przedsiębiorstwa, które od 1982 roku zajmuje się transportem drogowym, ponadnormatywny, kluczowe jest wybranie firmy o odpowiednio wyspecjalizowanym taborze, przystosowanym do przewożenia różnego typu maszyn nierzadko powyżej 30 ton. Korzystanie z firmy Wronkop pozwala dograć przewiezienie maszyn z częściami konstrukcyjnymi bez opóźnień w robotach.

Dodatkowo gdy pojazd wraz z ładunkiem przekroczy długość 23 m, szerokość 3,2 m, wysokość 4,5 m lub masę całkowitą 60 ton, konieczny jest pilot transportu ponadgabarytowego, a w momencie, gdy długość transportu przekracza 30 m, szerokość 3,6 m, wysokość 4,7 m lub masa całkowita jest większa niż 80 ton — trzeba dwóch pilotów.