Większość mam kupuje ubrania i artykuły dla dzieci w popularnych sklepach sieciowych. Zdarza się jednak, że ich oferta jest mocno ograniczona, a ceny zawyżone ze względu na małą konkurencję. Dlatego dobrym pomysłem na biznes może być sklep z artykułami dla dzieci.

Specjalistyczne sklepy z artykułami dziecięcymi

Do wyboru są różne typy sklepów, np. specjalizujące się w eleganckich ubrankach, akcesoriach do chrztu lub oferujące szerokie spektrum produktów: odzież i obuwie dziecięce, zabawki, kosmetyki, artykuły dla niemowląt. Jeżeli zdecydujemy się na ten drugi rodzaj działalności, możemy liczyć na dużą liczbę klientów, ale też musimy zainwestować więcej w wynajem lub kupno większego lokalu. Powinien on być na tyle przestronny, żeby umożliwić zaprezentowanie całego asortymentu, również wózków czy łóżeczek. Dobrze, żeby posiadał własny parking, gdyż często klienci przyjeżdżają na zakupy z małymi dziećmi. Skoro o najmłodszych mowa, to z doświadczenia wiem, że warto zorganizować dla nich kącik zabaw, dzięki czemu ich rodzice będą mogli spokojnie zapoznać się z naszym asortymentem.

Jak znaleźć dostawców artykułów dziecięcych?

Kolejną sprawą, którą musimy się zająć, jest skompletowanie listy dostawców. Z pomocą przychodzi tutaj Internet i wyszukiwarki internetowe lub lokalne, prezentujące oferty producentów i hurtowni z ubraniami, obuwiem dziecięcym oraz zabawkami. W przypadku tych pierwszych, możemy postawić na rodzimy przemysł, co wyróżni nas na rynku zdominowanym przez produkty importowane ze Wschodu. Z kolei, jeśli chodzi o te drugie, to trzeba pamiętać, że dużą popularnością cieszą się teraz zabawki edukacyjne oraz ekologiczne, np. drewniane. Dlatego powinny one stanowić trzon naszej oferty. Oczywiście, kontakty do ich dystrybutorów również możemy znaleźć w Internecie.

Jak znaleźć klientów?

Otwierając sklep, musimy zadbać o jego wystrój oraz ciekawą nazwę i logo – atrakcyjne również dla najmłodszych odbiorców. W tym celu warto zatrudnić profesjonalne biuro graficzne lub małą agencję. Specjaliści od reklamy pomogą zbudować pożądany wizerunek naszej firmy (logo, szyld, banery), stworzą strategię reklamową  oraz wdrożą ją w życie. Nie zapominajmy o aktywnościach w mediach społecznościowych – przyszłe czy młode są bardzo aktywne na Facebooku, zaś Instagram może posłużyć do atrakcyjnej prezentacji kolorowej oferty dla maluchów 🙂

W ferworze przygotowań związanych z organizacją sklepu, nie zapomnijmy tylko dodać naszej własnej firmy do popularnych baz danych – dzięki temu przyszli klienci łatwiej nas odnajdą.