Rynek cateringowy rozwija się niezwykle szybko – zarówno w Europie, jak i w Polsce. Spotkania biznesowe, towarzyskie a nawet w gronie najbliższej rodziny często nie mogą obejść się bez profesjonalnie przygotowanego poczęstunku. Dlatego firma cateringowa jest doskonałym pomysłem na biznes dla osób mających doświadczenie w branży gastronomicznej.

Jak założyć firmę cateringową?

Na początek warto pomyśleć jak duży serwis cateringowy chcemy założyć i ile osób w nim zatrudnić. Ci, którzy mają mniejsze doświadczenie w branży mogą z powodzeniem zdobyć je, zakładając kilkuosobową firmę, w średniej wielkości mieście i ograniczyć zasięg usług jedynie do wybranych dzielnic. W przypadku cateringu, sama lokalizacja nie ma aż tak dużego znaczenia, co w przypadku innych branży. Będziemy przecież dostarczać jedzenie samochodem, w związku z tym, siedziba firmy nie musi koniecznie znajdować się w samym centrum miasta. Istotne jest jednak, aby nasz lokal spełniał normy sanitarne.

Kolejnym etapem przedsięwzięcia jest zakup sprzętu potrzebnego do przyrządzania (kuchenka, robot kuchenny, krajalnica do chleba, blendery), przechowywania (lodówki) i podawania posiłków (sztućce, talerze, kubki, półmiski i platery). W zależności od tego, jakie potrawy chcemy serwować, potrzebny będzie różny sprzęt. Nie można zapomnieć też o transporcie posiłków, dlatego konieczne jest kupno odpowiedniego samochodu, a także przenośnych lodówek, podgrzewanych pojemników i termosów.

Jak promować usługi naszej firmy cateringowej?

W branży cateringowej istnieje już spora konkurencja, dlatego klientów trzeba nie tylko zainteresować ofertą, ale również spowodować by do nas wrócili i polecali nasze usługi znajomym czy współpracownikom. W tym celu warto pomyśleć o skutecznej reklamie. Znacząca większość kontaktów z firmami cateringowymi odbywa się drogą telefoniczną lub za pośrednictwem Internetu, toteż promocja w sieci będzie najlepszym rozwiązaniem. Warto rozwinąć marketing rekomendacji – nic tak nie promuje usług cateringowych, jak opinie czy listy referencyjne zadowolonych klientów, którzy z usług firmy skorzystali.

Podstawą jest dobrze zaprojektowana strona www, na której pochwalimy się udanymi realizacjami podczas różnego typu wydarzeń. Warto pokazywać je zgodnie z sezonowymi trendami np. przyjęcia komunijne w maju, a firmowe wigilie na przełomie listopada i grudnia.

Przez żołądek do serca!

I najważniejsze. Jeżeli chcemy spowodować, by Ci którzy korzystali z naszej usługi, wrócili do nas i zachęcili innych, musimy oczywiście przyrządzać pyszne potrawy. Jeśli sami nie jesteśmy specjalistami w gotowaniu, powinniśmy pomyśleć o zatrudnieniu profesjonalnego szefa kuchni lub o odbyciu odpowiedniego kursu. Trzeba o tym pamiętać, gdyż według dewizy „przez żołądek do serca” – zadowolenie ze smaku i jakości potraw będzie jednym z najważniejszych elementów, naszego sukcesu na rynku.