Nie ma wątpliwości co do tego, że w dzisiejszych czasach sprawne funkcjonowanie firmy w zdecydowanej mierze zależy od skutecznego wykorzystania nowoczesnych technologii. Wiele zależy od odpowiednio napisanego i uwzględniającego indywidualne potrzeby konkretnego przedsiębiorstwa programu sprzedażowego, dzięki któremu można na bieżąco śledzić wyniki. Co powinno zawierać najlepsze oprogramowanie tego typu?

Programy sprzedażowe – intuicyjna obsługa

Program sprzedażowy powinien być dla handlowca przede wszystkim ułatwieniem, dzięki któremu zaoszczędzi wiele czasu, który można poświęcić na pozyskanie nowych klientów. Pierwszym czynnikiem, decydującym o jakości oprogramowania jest intuicyjność obsługi. Sprzedawca powinien mieć przejrzysty dostęp do wprowadzania faktur zakupu oraz sprzedaży. Są to obowiązki raczej nielubiane przez sprzedawców, choć dla funkcjonowania przedsiębiorstwa niezbędne. Sprzedawca powinien również mieć możliwość szybkiego wystawienia dokumentów wydania magazynowego, dla klientów, którzy mogą pobierać towar bezgotówkowo. W tym przypadku nie można również nie wspomnieć o tym, iż najlepsze programy dla firm, umożliwiają stały podgląd ilości pozycji asortymentowych, znajdujących się na magazynie.

Dzięki takiemu rozwiązaniu sprzedawca nie musi każdorazowo sprawdzać, czy konkretny produkt jest obecnie dostępny. Napisanie oprogramowania sprzedażowego jest zadaniem niezwykle trudnym, dlatego pieczę nad projektem, powinno zlecić się jedynie najbardziej rekomendowanym informatykom. Zdecydowanie zalicza się do nich firma Teserwis, która dzięki swojemu ogromnemu doświadczeniu oraz wykwalifikowanej kadrze wyrobiła sobie pozycję jednej z najrzetelniejszych w skali całego regionu. Co jeszcze powinien umożliwiać dobry program sprzedażowy?

Programy sprzedażowe a właściciele firm

Obecnie rzadko można spotkać się z sytuacją, w której za całkowitą sprzedaż w firmie handlowej odpowiada jeden człowiek. Zazwyczaj handlowców jest kilku. Aby właściciel przedsiębiorstwa mógł w sposób matematyczny zobaczyć, kto wywiązuje się ze swoich obowiązków najlepiej, oprogramowanie sprzedażowe powinno mieć opcję wyodrębnienia wygenerowanego obrotu przez konkretnych handlowców. W zakładkach takich zazwyczaj widoczna jest nie tylko ilość sprzedanego asortymentu, ale także wygenerowana marża oraz całkowity zysk.

Dla właścicieli bardzo korzystna jest również sytuacja, w której mogą porównywać ze sobą konkretne okresy sprzedażowe rok do roku. Dzięki takiemu rozwiązaniu bardzo łatwo określić stopień rozwoju firmy. W razie zaistnienia takiej konieczności, najlepsze firmy, zajmujące się tworzeniem oprogramowania, są również w stanie przeprowadzić profesjonalne szkolenie z obsługi dla pracowników.