Chcąc dotrzeć do szerszego grona klientów, musimy zdecydować się na odpowiednią reklamę. W przypadku rynków lokalnych warto skorzystać z możliwości zareklamowania swojego przedsiębiorstwa w gazecie działającej na rynku lokalnym. W ostatnich latach ogólnokrajowe gazety straciły znacznie na poczytności, jednak pisma lokalne o charakterze informacyjnym nadal są dość popularne. Właśnie w takich gazetach mieszkańcy gmin szukają najnowszych informacji dotyczących okolicy.

Reklamy o zasięgu lokalnym

Nie każda firma potrzebuje ogólnokrajowego rozgłosu i klientów z całej polski. W przypadku lokalnych biznesów lepiej skupić się na reklamie nakierowanej na dotarciu do klientów z danego regionu. W szczególności małe i średnie firmy, działające na rynku lokalnym powinny rozważyć zareklamowanie się w lokalnej prasie. Planując reklamę w prasie, warto również rozważyć, do jakiego klienta kierowana jest nasza oferta. Tradycyjne nośniki informacji o wiele lepiej sprawdzą się w przypadku starszych klientów. Reklama w prasie powinna przyciągać wzrok oraz zawierać wszystkie niezbędne informacji w przystępnej formie. W zależności od rodzaju działalności gospodarczej i formatu danej gazety należy dobrać odpowiedni rodzaj reklamy.

Główne zalety reklam w prasie

Choć w ostatnich latach większość reklamodawców przenosi się do internetu, to jednak jeśli chcemy zareklamować się w konkretnej okolicy, to powinniśmy wykupić odpowiednie reklamy w lokalnej prasie. Reklama zamieszczona w gazetach jest widziana przez potencjalnych klientów w trakcie czytania artykułów i nie zostaną wyłączone, jak to nieraz ma miejsce w przypadku reklam internetowych czy telewizyjnych. Czytelnik może wrócić do reklamy w dowolnym momencie, bez konieczności uruchamiania jakiegokolwiek sprzętu. Dodatkowo baneru reklamowego w gazecie nie można wyłączyć odpowiednim programem, co ma często miejsce w przypadku reklam w internecie. Niektóre gazety są skierowane do konkretnego rodzaju odbiorców i powinniśmy sprawdzić, czy nasi potencjalni klienci są właśnie w tej grupie docelowej.

Jakie reklamy można znaleźć w gazetach?

W gazetach zazwyczaj znajdziemy reklamy różnego rodzaju lokalnych biznesów. Osoby szukające mechanika samochodowego czy też ekipy budowlanej w swojej okolicy mogą takich ogłoszeń szukać właśnie w lokalnych gazetach. W lokalnej prasie występuje mniejsza konkurencja, dzięki czemu jest większa szansa, że nasze ogłoszenie dotrze do potencjalnego klienta. Dodatkowo zaletą ogłoszeń zamieszczanych w gazetach jest ich stosunkowo niska cena w porównaniu do reklam zamieszczonych w telewizji czy radiu. Jeśli w reklamie zostaną zawarte wszystkie niezbędne informacje, a jej szata graficzna będzie przyciągać wzrok, to z pewnością uda się wypromować firmę na rynku lokalnym.