Reklama billboardowa to ciekawy sposób promocji różnego rodzaju towarów czy usług. Z uwagi na to, iż billboardy są stałą częścią przestrzeni publicznej, wiele osób ma z nimi styczność każdego dnia. Aby komunikat reklamowy przeznaczony na tego rodzaju miejsca był skuteczny, koniecznym jest jego odpowiednie zaplanowanie. Jak stworzyć dobrą reklamę billboardową? Dowiesz się tego z niniejszego poradnika. Zachęcamy również do sprawdzenia oferty firmy Yoona Creative Group z Ostródy!

Dlaczego warto wykupić reklamę na billboardzie?

Najważniejszą zaletą reklamy zewnętrznej jest fakt, iż na co dzień ma okazję ją zobaczyć wiele osób. Dzięki temu marka czy usługodawca ma okazję dotrzeć zarówno do swoich stałych konsumentów jak i tych potencjalnych. Kluczowym aspektem reklamy tego typu jest fakt, iż jest ona nienachalnie obecna w przestrzeni publicznej. Oznacza to, iż żeby się z nią zapoznać, nie trzeba włączyć telewizji, komputera czy radia. Nie ma również możliwości usunięcia jej z pola widzenia. Reklama na billboardzie staje się naturalną częścią miejskiego krajobrazu, a przez to staje się kolejnym czynnikiem wpływającym na charakter miejsca życia, pracy lub konsumpcji określonej grupy osób.

Jak zaprojektować dobrą reklamę zewnętrzną?

Biorąc pod uwagę korzyści, jakie oferują reklamy na billboardach, warto przemyśleć tego rodzaju formę promocji. Aby jednak mogła być skuteczna, należy poświęcić odrobinę czasu i zaplanować ją w odpowiedni sposób. Na co więc warto zwracać uwagę w trakcie tworzenia tego typu komunikatu marketingowego?

Temat kampanii i forma przekazu

Najważniejszym aspektem planowania kampanii reklamowej jest wyznaczenie celu oraz sposobu jego realizacji. W zależności od jej rodzaju powinno się bowiem odebrać inne grafiki czy samą formę przekazu. Inaczej promuje się bowiem kampanię sprzedażową reklamującą określony produkt czy usługę, a zupełnie odmiennie kampanie zapowiadające. Te drugie mają za zadanie rozbudzać ciekawość odbiorcy i epatować aurą tajemniczości. Odpowiednio wykonana kampania teaserowa może być niezwykle skuteczna.

Projekt graficzny

W przypadku planowania kampanii promocyjnej warto zwrócić się o pomoc do specjalisty w zakresie jej graficznego opracowania. Jak podkreślają pracownicy firmy Yoona Creative Group, profesjonaliści zapewniają kompleksową obsługę klienta w zakresie przygotowania projektu do druku wielkoformatowego. Warto w tym miejscu podkreślić, iż dobrze wykonany pod względem artystycznym projekt nie zawsze odpowiednio prezentuje się na billboardzie. Koniecznym jest więc jego dodatkowe opracowanie, czyli:

  • dobranie odpowiedniej rozdzielczości,

  • formatu reklamy,

  • skali kolorystycznej,

  • zmiana formatu graficznego pliku.

Konkretne treści

Tworząc reklamę zewnętrzną, należy również wziąć pod uwagę, iż jej celem jest przyciągnięcie uwagi dużej grupy odbiorców. Komunikat reklamy powinien być więc czytelny i zwięzły, opatrzony odpowiednią treścią i grafiką. W tym kontekście warto zachować umiar. Należy mieć na względzie, iż billboardy są obserwowane najczęściej przez kierowców samochodów, a na odczytanie treści na nich zawartych mają kilka sekund. Z tego powodu treść nie powinna być elaboratem, a raczej konkretnym sloganem lub chwytliwym hasłem. Tego typu reklamy pozostają w pamięci odbiorcy, a niektóre z nich nawet stają się kultowe. Warto więc odpowiednio przemyśleć ten aspekt po to, by stworzyć prostą, czytelną i skuteczną reklamę zewnętrzną.

Oferta firmy Yoona Creative Group

Kompleksowe usługi związane z tworzeniem reklam na billboardach zapewnia firma Yoona Creative Group. Jest to pracownia, która świadczy szeroki zakres usług reklamowych. W ofercie znaleźć można litery 3D, kasetony świetlne, pylony, windery, szyldy, etykiety, tablice, banery, reklamy na rusztowaniach czy także plakaty. Ponadto fachowcy okleją samochody, stworzą reklamy świetlne, koszulki reklamowe, litery niepodświetlane, litery świetlne, beczki reklamowe i okleją szyby. To nadal nie wszystko! Aby dowiedzieć się szczegółów, zachęcamy do kontaktu!