Współczesny marketing opiera się na strategii działania i zarządzania w firmie. Czynności są zorientowane na kliencie i rynku. W zakres działań zwiększających sprzedaż wchodzą nowoczesne metody i techniki. Do najpopularniejszych działów należy zdecydowanie marketing internetowy. Polega na działaniu promocyjnym w Internecie poprzez różnego rodzaju kanały. Warto zatem pomyśleć o przeszkoleniu swoich pracowników. Ukończenie szkolenia marketingowego przyczyni się z pewnością do pozyskania nowych klientów i zrozumienia ich potrzeb. 

Jakie szkolenia z marketingu są dostępne?

Kursy i szkolenia zawężają się do następujących działów marketingu (i nie tylko):

Od podstaw. Wyjaśnienie roli współczesnego marketera, jego zadań, otoczenia oraz postaw klienckich, a także kampanie i ewentualne współprace z agencjami reklamowymi czy domami mediowymi.

Handlowego. Obejmuje sprzedaż, kanały ekspedycji oraz zagadnienia związane z tzw. trade marketingiem np. sales support czy category management. Obejmują także strategie i prowadzenie działań w praktyce, narzędzia np. materiały POS czy organizację wydarzeń jako popularne metody dotarcia do klientów.

  • Controllingu. Ustalanie budżetu.

  • Contentu. Zasady redagowania publikacji internetowych i SEO.

  • Neuromarketingu. Decyzje i zachowania klientów oraz ich zrozumienie.

  • Internetowego. Reklamowanie i promowanie przedsiębiorstwa w Internecie. Optymalizacja stron internetowych.

Szkolenia z marketingu internetowego uczą skutecznego e-marketingu. Dodatkowo kursy pozwalają zdobyć wiedzę na temat strategii np. insightów – potrzeb konsumentów, psychologii reklamy czy zarządzania sprzedażą lub produktem. Często też treningi tego rodzaju pokazują, jak przeprowadzać analizy konkurencji oraz stosować trendy na rynku. Certyfikowane kursy są przy tym dostępne na różnych stopniach zaawansowania.

Kursy social media

Do podstawowych korzyści używania mediów społecznościowych należy ich uniwersalność. Są kanałem marketingowym sprawdzającym się zarówno w dużych korporacjach, jak i w małych firmach. Większe znaczenie od budżetu ma pomysł na komunikację, działania i porozumiewanie się z odbiorcami-potencjalnymi klientami. Dlatego też dużym powodzeniem cieszą się szkolenia z social media. Kursy skupione na portalach społecznościowych pozwalają poznać i nauczyć się stosować popularne kanały i instrumenty do efektywnego promowania biznesu. W trakcie kursów z social media można poznać typowego polskiego użytkownika mediów społecznościowych i jego zachowania, różnice między poszczególnymi kanałami oraz ich aktualne formy – w tym zmiany i nowinki. Uczestnicy zajęć dowiedzą się poza tym, jak realizować poprzez nie własne cele i aktywności. Dodatkowo otrzymają informację na temat tego, czym jest np. crowdsourcing oraz na czym polega marketing szeptany. Wszystko to zaprezentowane w atrakcyjnej formie prezentacji, warsztatów i ćwiczeń.

Jak znaleźć najlepszy kurs marketingu?

Na polskim rynku funkcjonuje wiele firm szkoleniowych organizujących kursy z marketingu. Dobrze przeprowadzone powinny dostarczyć jego uczestnikom nowych środków i przydatnej wiedzy do praktycznego zastosowania. Przy czym wiedza ta powinna być wyjątkowa i niedostępna nigdzie indziej. Dlatego też tak ważne jest doświadczenie  osoby prowadzącej zajęcia poparte sukcesami i certyfikatami. O wysokim poziomie treningu świadczy sposób pracy. Powinien się zatem składać nie tylko z wykładów, ale też z interaktywnych gier symulujących do używania danych działań. Wreszcie najważniejszym kryterium jest odpowiadanie szkolenia marketingowego na trendy. Dobrze by było, gdyby uwzględniał zmiany zachowań klientów czy stały technologiczny postęp. Natomiast po ukończonym kursie z marketingu zdobyta wiedza pozwoli na wyróżnienie się na rynku na tle innych firm. W ten sposób możliwe będzie osiągnięcie najlepszych wyników.