czas czytania: 2 min materiał partnera

Lakierowanie auta – o czym pamiętać?

Źródło: gettyimages

Wszelkie uszkodzenia lakieru na samochodzie szpecą auto. Rysy, odpryski i inne zadrapania można naprawić. W tym celu wykonuje się lakierowanie samochodu lub jego części. Lakierowaniem powinien zając się specjalista, ponieważ wszystkie niedociągnięcia podczas tego zabiegu mogą dać niezadowalające skutki. Mechanicy samochodowi specjalizujący się w lakierowaniu samochodu posiadają odpowiedni do tego sprzęt oraz niezbędną wiedzę.

O czym pamiętać podczas lakierowania samochodu?

Lakier na karoserii samochodu pełni zarówno funkcje estetyczne, jako wykończenie wyglądu auta, jak i tworzy warstwę ochronną samochodu. Dobór właściwego koloru ma także wpływ na wygląd i „charakter” pojazdu, jednakże wszystkie zadrapania, odpryski i inne uszkodzenia lakieru niekorzystnie wpływają na estetykę auta. Z każdymi uszkodzeniami lakieru powinniśmy zgłosić się do mechanika, który oferuje usługi lakiernicze. Firmą zajmującą się lakierowaniem samochodów jest Auto Bil Blacharstwo lakiernictwo z Nowej Rudy. Ze względu na to, że proces lakierowania jest trudny i bardzo delikatny do przeprowadzenia, lepiej nie podejmować się jego przeprowadzenia samodzielnie.

Lakierowanie samochodu odbywa się w dwóch etapach. W pierwszym etapie lakiernik musi przygotować powierzchnię. To pozwoli na zabezpieczenie lakierowanej części przed korozją oraz ewentualne jej wyrównanie. Po wykonaniu tej czynności następuje lakierowanie nawierzchniowe. Proces ten kończy się w momencie, gdy malowany element będzie miał dawny wygląd.

Przed lakierowaniem samochodu powinny być przeprowadzone naprawy blacharskie. Podczas napraw blacharskich dokonuje się wyprostowania uszkodzonych elementów lub wymienia się je na nowe części. Dopiero potem można lakierować pojazd. Przed nałożeniem lakieru na powierzchnie nakłada się warstwę gruntu lub podkładu.

Różnice między lakierowaniem przemysłowym, a naprawczym

W fabrykach wykonuje się lakierowanie przemysłowe. Podczas tego zabiegu warstwa lakieru nakładana jest tylko na nieuzbrojone nadwozie. W przypadku lakierowania naprawczego nie ma możliwości wymontowania niektórych elementów, w związku z tym wszystkie części, które nie będą lakierowane musza zostać starannie osłonięte. Poza tym fabryczny lakier charakteryzuje się jednolitą strukturą, a pigmenty są ułożone jednakowo. W przypadku lakierowania naprawczego lakier nałożony na blachę nie jest aż tak idealny, a jego nałożenie w dużej mierze zależy od umiejętności lakiernika.

Lakier wykorzystywany podczas lakierowania renowacyjnego powinien schnąć w niższych temperaturach niż lakier fabryczny. Jest to dość istotne, ponieważ schnięcie lakieru w wyższej temperaturze naraziłoby na uszkodzenia wszelkie mechanizmy, tworzywa sztuczne i urządzenia elektroniczne znajdujące się w pojeździe.