Czy warto wynajmować bilbordy?

Materiał partnera
2019-07-15
bilbord

Bilbordy dostrzegamy wszędzie, już nie tylko w dużych miastach. Tego typu reklamy nie tylko rzucają się w oczy, ale też umilając czas stojącym w korkach lub czekającym na przystankach. Pojawiające się na nich obrazy i hasła reklamowe zapadają w pamięć i mogą przyciągać potencjalnych klientów. Jakie cechy powinien mieć bilbord, aby był skuteczny i czy warto w ogóle w nie inwestować?

Czym są bilbordy?

Bilbordy to dużych rozmiarów bannery reklamowe, które umieszcza się w strategicznych lokalizacjach, takich jak ściany budynków lub specjalnie w tym celu zbudowane stojaki, tablice i słupy. Mogą być wykonane z różnych materiałów – od papieru aż po tekstylia. Są stosowane na świecie już od dziesiątek lat, jednak czy będą skuteczne? Wszystko zależy od tego, w jaki sposób zostaną skonstruowane i gdzie umieszczone. Tworzeniem wysokiej jakości i skutecznych bilbordów zajmuje się między innymi agencja reklamowa Euro Admedia, której siedziba znajduje się we Wrocławiu.  

 

Zalety bilbordów:

  •     Niskie koszty – stworzenie pojedynczego bilbordu to koszt jednorazowy, nie licząc comiesięcznego kosztu wynajmu. Ceny te są niższe niż inne metody reklamy (np. telewizyjna, radiowa lub tworzenie milionów kopii broszur i katalogów).
  •     Wysoka oglądalność – trafia do szerokiego grona odbiorców.
  •     Widoczność – ze względu na spore rozmiary, bilbordy rzucają się w oczy nawet ze sporej odległości.
  •     Neutralny charakter – tego typu reklamy nie atakują bezpośrednio odbiorców, jak ma to miejsce w przypadku reklam w mediach lub hostess.
  •     Dowolność informacji – na bilbordzie może znaleźć się tak naprawdę wszystko: logo, przyciągająca uwagę grafika, chwytliwe hasła reklamowe, dane teleadresowe itd.

Lokalizacja – kluczowy czynnik!

Wiele osób skupia się wyłącznie na treści i wyglądzie bilbordu, jednak należy pamiętać, że jest to dopiero połowa sukcesu. Bardzo duże znaczenie ma jego widoczność i właściwa lokalizacja. Najlepiej sprawdzają się reklamy, które zostają umieszczone w pobliżu ruchliwych ulic i innych miejsc, w których występuje duże natężenie ludzi. Lokalizacja w połączeniu z przyciągającą wzrok grafiką mogą zdziałać cuda! Odbiorca skupia się najpierw na pierwszym wrażeniu, czyli wielkości i ogólnym wyglądzie reklamy, a dopiero potem – jeśli uzna ją za wartą uwagi – zaczyna skanować wzrokiem treść.

 

Poszukując idealnego bilbordu dla siebie, warto skupić się także na wszelkiego rodzaju detalach, takich jak widoczność po zmroku. Coraz więcej słupów jest wyposażona w oświetlenie LED. W ten sposób zyskujemy tańszą reklamę niż wyświetlanie na ekranach, a równie dobrze widoczną w nocy.

Opracowanie artykułu:

Euro Admedia Sp. z o.o. Sp.k.

ul. Eluarda 2, 51-130 Wrocław Fabryczna, dolnośląskie
e-mail
www